Dobrá zpráva: Češi loni spořili nejvíce za 10 let, jakoby tušili blížící se úder koronaviru - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 10 (10)
 
přečíst (2) 31.03.20 18:13  xxx  aaazavinacbbb.cc  (208618)

E X I T

Lidi si naspoří...

... a pak přijde vláda, umělě zmanipuluje úroky dolů a rozjede QE a vrtulníkové rozhazování za záchrany a odškodnění kdekoho.

A lidé tak o ty své úspory přijdou.

Tito prozíraví a zodpovědní lidé budou potrestáni. A ti, kteří co vydělali hned rozfrcali, nevytvořili si žádné rezervy, ti dostanou státní podporu na úkor těch zodpovědných.

Já říkám: každý člověk má mít MINIMÁLNĚ rezervy na 3 měsíce života, spíše však na půl roku. Mluví se o tom permanentně, nikdo nemůže tvrdit, že to nevěděl. Stejně tak se už aspoň 2 roky mluví o nadcházející krizi. Kdo si tedy neudělal rezervy, měl by si nést důsledky sám!

A říkám: pokud nějaká firma žije tak na hraně, že po 14ti dnech karantény běduje, že je před bankrotem, tak měla zbankrotovat již dávno!

Ti lidé, kteří mají úspory, podle mě teď logicky budou hledat, jak je ochránít. Budou utíkat ze znehodnocované státní měny (a tím jí dále znehodnocovat a tak k útěku motivovat další) do čehokoli, co bude skýtat naději na uchování kupní síly úspor. Jenže prodejny zlata jsou zavřené a-nebo vyprodané. Co zbývá? Volatilní akcie? Na ty bych nevsázel - a až se ukáže, že USA jsou druhá Itálie, přijde další pokles. Bitcoin? Asi raději jen v omezeném množství (rozhodně ne za celé úspory). Může přijít další pokles, i když podle mě stamiliardové intervence, manipulace s úroky, QE, atd... mu dříve či později pošlou vítr do plachet. Dluhopisy? Ty s nulovým výnosem při očekávaném růstu inflace? Možná nějaký obraz, veterán, ... 

Musíme si zvyknout, že i "pravicoví" ekonomové (jako je autor tohoto článku) budou volat po státních intervencích - z osobních důvodů. Většinou pracují v investičních společnostech existenčně závislých na růstu nominálních cen akcií. Nebo v bankách. Jsou v jasném střetu zájmů a jejich názory je nyní potřeba brát s rezervou.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 31.03.20 18:32  už se v tom nevyznám  (209712)

E X I T

Já už se v tom vůbec nevyznám...na jedné straně říkají všichni lidi, jak teď poletí dolů ceny nemovitostí, a na druhé strany Vy hovoříte o očekávané inflaci. V tomhle aby se obyčejný člověk zorientoval, to snad ani není možné. Váš příspěvek se mi zdá rozumný, ale jsem jenom úplný laik.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 01.04.20 11:05  xxx  aaazavinacbbb.cc  (208618)

E X I T

Je možné že v první fázi bude nemovitostní bublina splaskávat.

Stejně jako v první fázi krize šlo dolů zlato (tradiční bezpečný přístav) či bitcoin (který by se tím bezpečným přístavem rád stal).

V první fázi krize všichni hlavně chtějí DOLAR. Bylo to tak i v té krizi minulé. Lidem vypadávají příjmy, spekulantům s byty vypadávají nájmy, spekulantům s akciemi zvoní margin cally - a tak všichni chtějí dolarovou hotovost.

Později si ale lidé všimnou, co dělá vláda a centrální banka a začnou mít obavy o budoucí kupní sílu peněz. A tak začnou hledat, kam ty peníze před znehodnocením schovat. 

Obdobně to bylo i v minulé krizi. Napřed všichni věšchno prodávali, aby měli dolary (dolů šlo i to zlato). A pak naopak nastal úprk do zata a zlato vylétlo nahoru, časem začaly jít nahoru i nemovitosti, atd...

A toto všechno se klidně může odehrávat v prostředí inflace i ekonomického poklesu. 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 31.03.20 20:02  xxx  aaazavinacbbb.cc  (208618)

E X I T

Je možné že v první fázi bude nemovitostní bublina splaskávat.

Stejně jako v první fázi krize šlo dolů zlato (tradiční bezpečný přístav) či bitcoin (který by se tím bezpečným přístavem rád stal).

V první fázi krize všichni hlavně chtějí DOLAR. Bylo to tak i v té krizi minulé. Lidem vypadávají příjmy, spekulantům s byty vypadávají nájmy, spekulantům s akciemi zvoní margin cally - a tak všichni chtějí dolarovou hotovost.

Později si ale lidé všimnou, co dělá vláda a centrální banka a začnou mít obavy o budoucí kupní sílu peněz. A tak začnou hledat, kam ty peníze před znehodnocením schovat. 

Obdobně to bylo i v minulé krizi. Napřed všichni věšchno prodávali, aby měli dolary (dolů šlo i to zlato). A pak naopak nastal úprk do zata a zlato vylétlo nahoru, časem začaly jít nahoru i nemovitosti, atd...

A toto všechno se klidně může odehrávat v prostředí inflace i ekonomického poklesu. 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 31.03.20 20:06  už se v tom nevyznám  (209712)

E X I T

Děkuji za Vaši odpověď!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 31.03.20 20:20  Barák  (208726)

E X I T

"časem začaly jít nahoru i nemovitosti, atd..." Ale až po 4-5 letech od krize, což s každoroční inflací příjde vždy. Ceny se ale na úroveň před krizí 2009 dostaly až začátkem roku 2019.(V Praze ale o několik let dřív, díky nedostatku bytů a tem kde je demografický úbytek se ceny na hladinu roku 2009 ani začátkem roku 2020 nedostaly.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 10.04.20 19:52  xxx  aaazavinacbbb.cc  (208618)

E X I T

Ano.

Navíc dnes bych se invesice do nemovitosti bál víc, než při té minulé krizi.

Plno lidí může spadnout do problémů a nebudou mít na nájmy. A vláda je dnes ochotna zajít s opatřeními daleko dále, než dříve. Když může chtít po bankách, aby lidem a firmám odložly splátky úvěrů, tak stejně tak může chtít po majitelích nemovitostí nevyhazovat neplatiče nájmu na ulici. Takže vy koupíte byt, budete platit hypo s tím, že vám na třičtvrtě splátky přispěje nájem a najednou vám ten nájem vypadne. A jste v loji.

Pokud budou lidi hlasitě křičet, že nemaj peníze na nájmy, lehce se stane, že nějaká regulace nájmu přijde a již s námi zůstane (daleko daleko déle, než zmražení splátek hypoték).

A až prvotní krize přejde, vláda bude řešit, jak splatit gigadluhy v krizi nahromaděné (navíc vyšší nezaměstnanost asi bude ještě pár let => daňové příjmy státu budou nižší a sociální výdaje vyšší). A nějaká daň z nemovitosti (dost možná progresivní) bude na světě.

I před epidemií jsem byl k investicím do nemovitostí skeptický - kvůli demografické krizi. Za 15 let stát nebude mít na penze a penzisti na nájmy. Stát se bude snažit sehnat peníze kde jen půjde, protože voliči budou hlavní voličská skupina - takže přijde (i) s vyšším a progresivním zdaněním nemovitostí. A když nebude na penze, nebude ani na sociální příspěvky na bydlení. A stát rád tento problém hodí na vlastníky nemovitostí a přikáže jim regulované nájemné a zakáže=ztíží vyhazovat "sociálně slabé" na ulici.

Vlastník nemovitosti je v podstatě rukojmím státu. Neodveze si tu nemovitost do daňového ráje. Stát o jeho majetku ví a ví, že mu s ním nikam neuteče - a tak má tendenci jej obírat daleko víc, než třeba vlastníka akcií (protože ten daleko snáze akcie prodá a kapitál vyvede jinam, navíc politik nechce, aby burza pod tíhou prodejů padala), natož vlastníka obrazu, zlata či bitcoinu (o nich ani neví).

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 01.04.20 11:16  xxx  aaazavinacbbb.cc  (208618)

E X I T

Ano.

Navíc dnes bych se invesice do nemovitosti bál víc, než při té minulé krizi.

Plno lidí může spadnout do problémů a nebudou mít na nájmy. A vláda je dnes ochotna zajít s opatřeními daleko dále, než dříve. Když může chtít po bankách, aby lidem a firmám odložly splátky úvěrů, tak stejně tak může chtít po majitelích nemovitostí nevyhazovat neplatiče nájmu na ulici. Takže vy koupíte byt, budete platit hypo s tím, že vám na třičtvrtě splátky přispěje nájem a najednou vám ten nájem vypadne. A jste v loji.

Pokud budou lidi hlasitě křičet, že nemaj peníze na nájmy, lehce se stane, že nějaká regulace nájmu přijde a již s námi zůstane (daleko daleko déle, než zmražení splátek hypoték).

A až prvotní krize přejde, vláda bude řešit, jak splatit gigadluhy v krizi nahromaděné (navíc vyšší nezaměstnanost asi bude ještě pár let => daňové příjmy státu budou nižší a sociální výdaje vyšší). A nějaká daň z nemovitosti (dost možná progresivní) bude na světě.

I před epidemií jsem byl k investicím do nemovitostí skeptický - kvůli demografické krizi. Za 15 let stát nebude mít na penze a penzisti na nájmy. Stát se bude snažit sehnat peníze kde jen půjde, protože voliči budou hlavní voličská skupina - takže přijde (i) s vyšším a progresivním zdaněním nemovitostí. A když nebude na penze, nebude ani na sociální příspěvky na bydlení. A stát rád tento problém hodí na vlastníky nemovitostí a přikáže jim regulované nájemné a zakáže=ztíží vyhazovat "sociálně slabé" na ulici.

Vlastník nemovitosti je v podstatě rukojmím státu. Neodveze si tu nemovitost do daňového ráje. Stát o jeho majetku ví a ví, že mu s ním nikam neuteče - a tak má tendenci jej obírat daleko víc, než třeba vlastníka akcií (protože ten daleko snáze akcie prodá a kapitál vyvede jinam, navíc politik nechce, aby burza pod tíhou prodejů padala), natož vlastníka obrazu, zlata či bitcoinu (o nich ani neví).

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 31.03.20 14:56  diskutér  (209699)

jen aby nepřišla stagflace..

Určitá rezerva na horší časy je jistě namístě, ale...ALE.. : jen aby to celé neskončilo pořádnou, dlouho nevídanou stagflací (kombinace ekonomické stagnace a vysoké inflace). Takové názory na nynější krizi byly zpočátku ojedinělé, ale teď se ozývají čím dál častěji, protože byly odsouhlaseny nevídané fiskální stimuly a helikoptérové peníze. Pak by ceny vůbec nešly dolů, a naopak by na tom byli lépe ti kteří zavčas něco investovali.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 31.03.20 18:23  xxx  aaazavinacbbb.cc  (208618)

jen aby nepřišla stagflace..

Na stagflaci bych si klidně vsadil.

Protože karanténa znamená nabídkový a ne poptávkový šok. Není to tak, že by firmy (např. Škoda) vyráběla tisíce aut, ale nikdo je nechtěl kupovat (jako v minulé krizi). Je to tak, že Škodovka a mnoho dalších firem stojí.

Zboží tedy není nadbytek, nemá cenu lidem rozhazovat peníze, aby víc utráceli. Není za co!

Zboží je naopak nedostatek. A když k tomu ještě natiskneme stamiliardy a rozhážeme je lidem, docílíme jediného: RAPIDNÍHO růstu cen.

Jak píšu vedle: lehce se může stát, že lidé přestanou být ochotni v takovéto měně držet úspory. Budou se snažit je vyměnit za něco, co se tak rychle neznehodnocuje. Ale tím úprkem od státní měny jen dále urychlí její pád. A ten urychlený pád přiměje další lidi z této měny utéct. Sebeposilující spirála. Končící často hyperinflačním kolapsem měny. A i kdyby ne, i kdyby lidé měli hroší kůži a měnu neopustili ani kdyby ztrácela 10-20% hodnoty ročně - při takovém tempu znehodnocování jsou veškeré úspory VYGUMOVANÉ za pár let.

A co bude pak? Že za 15-20 let nebude na penze jsme věděli už před Koronou. Měli jsme si sami spořit, ale o to teď přijdeme. Vláda mohla uvažovat, že časem přeci jen provede nějakou penzijní reformu, vždy nutně doprovázenou výpadkem sociálních odvodů - tento výpadek ale mohla překlenou pomocí půjček, pomocí zvýšení státního dluhu. Jenže teď díký Koroně státní dluh vyšplhá z nízkého na "tak tak udržitelný". Až tedy časem dojdou peníze na penze, bude Game Over. Lidi o úspory připraví koronová inflace, stát se již nebude schopen dál zadlužit.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:


Diskuze Dobrá zpráva: Češi loni spořili nejvíce za 10 let, jakoby tušili blížící se úder koronaviru, další stránky: 1
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Dobrá zpráva: Češi loni spořili nejvíce za 10 let, jakoby tušili blížící se úder koronaviru

Dobrá zpráva: Češi loni spořili nejvíce za 10 let, jakoby tušili blížící se úder koronaviru - zdrojová stránka k tématu diskuze Dobrá zpráva: Češi loni spořili nejvíce za 10 let, jakoby tušili blížící se úder koronaviru.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Dobrá zpráva: Češi loni spořili nejvíce za 10 let, jakoby tušili blížící se úder koronaviru e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Dobrá zpráva: Češi loni spořili nejvíce za 10 let, jakoby tušili blížící se úder koronaviru.


Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  681.00  +0.59% 
 ČEZ  936.50  +0.11% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 108.00  +0.54% 
 GEN DIGITAL  570.00  +0.89% 
 GEVORKYAN  254.00  +0.79% 
 KOFOLA CS  290.00  +1.75% 
 KOMERČNÍ BANKA  777.00  -1.02% 
 MONETA MONEY BANK  96.80  -0.21% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 900.00  0.00% 
 PHOTON ENERGY  45.35  -0.11% 
 PILULKA LÉKÁRNY  184.00  +2.22% 
 PRIMOCO UAV SE  810.00  0.00% 
 VIG  741.00  -1.98% 
Komodity online
 Ropa 84.25 USD 28.05   
 Zlato 2358.27 USD 28.05   
 Stříbro 32.01 USD 28.05   
 Káva 229.55 USD 28.05   
 Cukr 18.72 USD 28.05   
 Bavlna 82.16 USD 28.05   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.