V Praze, dne 14.1.2005
Věc: zavádějící reklamní akce
Vážený pane řediteli,
ČSA vypsala akci levných letů, kromě jiných i do Ostravy - na letáčku je cena věru lákavá od 990 Kč. Již po přečtení textu, zvláště úplně dole a psaným zřejmě tím nejmenším možným písmem…cena je bez poplatků.
Nic nového pod sluncem, tento passus známe a každý ví, že se konečná cena bude pohybovat asi o pětinu až třetinu víše. Je to sice naprosto nesmyslná hra na schovávanou, rozlaďuje zákazníky a přivádí úředníky na přepážce do trapné situace, vysvětlování a omluv, kromě jiné, že oni za to nemůžou…
Některé společnosti už inzerují ceny all incl. a to nejen společnosti low cost, low budget a nebo low prestige, ke kterým moji společnost ČSA nepočítám (jsem držitel stříbrné a zlaté karty – podle stresu mé sezony).
Asi tedy nevíte, co váš marketing produkuje. Inzerovaná cena je již po prvním dotazu v nedosažitelné dáli: nejlevnější varianta stojí 2750 Kč a již další tarifový segment o značný skok ještě dražší…jednodenní výlet dokonce 6520!!! (srovnejte prosím tarif vlaku Manažér na otočku…)
Pokud takové praktiky používají neseriozní cestovky, není co dodat, ale ČSA?
Tato akce škodí dobrému jménu ČSA - byl jsem svědkem zbytečných výměn názorů na přepážce ČSA. Kontrahendi bohužel nic nevyřešili, ani nemohli.
Obracím se na Vás se zdvořilou žádostí o stanovisko.
Zajímal by mě
a/ Váš soukromý názor.
b/ očekávám i stanovisko oficiální, např. od příslušného oddělení marketingu. (nejpozději do konce měsíce)
Děkuji Vám, že se zasadíte o trochu moderátnější způsob reklamy a zavedete rázem trochu více obchodní kultůry