Ty naprosto nechápeš princip.
Automobilky nemají zájem vyrábět elektromobily a podle toho nastavujou cenové relace.
On totiž elektromobil je pro automobilku děsivá věc.
Dnešní auto má - motor postavený z 300 součástek, převodovku z dalších 50-ti, diferenciály, bubnové brzdy, kotoučové brzdy, posilovače atd.
U elektromobilu máš 4 motory v kolech z nějakých 20ti součástek(nebo jen 2), krabici odolné elektroniky a baterii.
Takže - žádné kontroly oleje co 15000km. Nulové opotřebení brzd (všecno brzdí motory), nepotřebuješ opravit propálený výfuk, neshoří ti lambda sonda, senzor prokluzu - to víš podle proudo do motoru, takže ho taky nepotřebuješ atd... . Jestliže dneska dáš za běžné opravy auta 10000kč za rok, tak u elektrického to bude tak 3000kč a to hádám hodně.
No a protože automobilky dneska mají 50% zisku z prodeje náhradních dílů (ten samý díl na škodu když ho koupím od Bosche stojí třetinu než od škody a oba jsou originály, vyráběné ve stejné fabrice), tak napálejí cenu aby si tu ztrátu v průběhu životnosti auta nahradily už při prodeji.