Věra Stárová (GfK-Praha)
Internet a telefony  |  13.08.2004 09:19:51

Internet podporuje zdraví


Praha, 10. srpen 2004 - Internetoví uživatelé mají pozitivní vztah ke sportu a zdravému životnímu stylu. Vyplynulo to z červnového CAWIbusového šetření skupiny GfK v ČR. Jejich nejoblíbenějším sportem je cyklistika, plavání a turistika. Každý čtvrtý „online sportovec“ používá potravinové doplňky stravy.

V červnové vlně na sebe tato specifická skupina prozradila, že 65 % z nich se aktivně věnuje sportu. U mužské populace je tato záliba ještě výraznější. Jeden muž z pěti deklaruje, že sportuje nejen pravidelně, ale sport je pro něj nezbytnou součástí života. 16 % mužů a 23 % žen uvedlo, že nesportuje vůbec. Ve většině případů je důvodem časové vytížení. Pouze malá část internetové populace (6,8 %) se sportu přímo vyhýbá a nemá ho vůbec ráda.

Sportu dávají podle očekávání největší váhu mladší uživatelé od 15 do 29 let a studenti. Ti sportují především pro zábavu. Starší zástupci skupiny, lidé nad 50 let, se sportu věnují více z nutnosti, pro zlepšení či udržení fyzické kondice.

A jakým sportům se internetová populace věnuje nejčastěji? Na plné čáře vyhrává jízda na kole. Velmi oblíbeným sportem je dále plavání, turistika, lyžování a snowboarding. U ženské části převažuje oblíbený aerobik, u mužské, jak jinak než fotbal. Nejmladší respondenti (od 15 do 19 let) vybíjejí často energii na kolečkových bruslích. Pražané mají navíc v oblibě squash.

 

Z jiných výzkumů vyplývá, že Češi obecně patří k nejvíce obézním národům světa. CAWIbus proto dále položil otázku týkající se dodržování zásad zdravé výživy. 64 % české internetové populace tvrdí, že dbá na svůj jídelníček a snaží se jíst zdravě, i když se jim to vždy plně nedaří. Dle očekávání dodržují zásady zdravé výživy především ženy, lidé s vysokoškolským vzděláním a uživatelé ve věku od 30 do 39 let.

Každý čtvrtý uživatel internetu, který se zároveň věnuje také sportu, používá potravinové doplňky výživy. Ze široké škály, kterou trh nabízí, přes 80 % „online sportovců“ sahá po vitamínech a minerálech. Muži se častěji přiklání k doplňkům podporujícím regeneraci a snižování fyzické únavy, před fyzickou aktivitou si dopřejí doplňky na podporu výkonu. Ženy se více než na sportovní výkon zaměřují na estetický výsledek této aktivity. K dosažení svých cílů používají doplňky na podporu odbourávání tuků.

Nákup zboží prostřednictvím internetu zažívá svůj nárůst nejen u našich západních sousedů. Například v Německu nakupuje pomocí internetu více než třetina všech spotřebitelů nad 14 let. V České republice je to asi každý desátý nakupující. Jen malá část uživatelů internetu s kladným vztahem ke sportu, kteří navíc používají potravinové doplňky výživy, si tyto výrobky vybírá a objednává přes online médium. Ovšem už každý pátý se o těchto výrobcích na internetu informuje, vybere si je a pak je zakoupí v kamenném obchodě, či u jiného prodejce.

Jak z GfK CAWIbusu vyplynulo, internetoví uživatelé sice rádi tráví čas před obrazovkou svého počítače a surfují po netu, ale jsou to také lidé se vstřícným vztahem k aktivnímu a zdravému životnímu stylu.

CAWIbus je pravidelný měsíční multiklientský výzkum, který dotazuje reprezentativní vzorek internetových uživatelů prostřednictvím internetu (online). Více informací a časový harmonogram naleznete zde

 

Skupina GfK ČR

Skupina GfK ČR –  GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu.
Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz

Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.

 

GfK Group

GfK Group má 135 poboček a dceřiných společností působících v 50 zemích světa. Zaměstnává více než 5 000 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Non-Food Tracking, Media a Ad Hoc Research. Více viz: www.gfk.com

 

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Consumer Tracking

Informační servis  k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování  a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb.
Více viz: www.gfk.com

HealthCare

Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby      veterinárních léčiv. 
Více viz: www.gfk.com

Non-Food Tracking Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz: www.gfkms.com
Media Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz: www.gfk.com
Ad Hoc Research

Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkadhoc.com


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688