Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  18.02.2004 09:39:13

Perspektivy českého maloobchodního trhu do roku 2006: pokračující koncentrace a růst významu moderních maloobchodních formátů, konec expanze a důraz na loajalitu zákazníků

Tisková zpráva INCOMA RETAIL VISION 2006

Expanze řetězců, diverzifikace obchodních formátů a rostoucí konkurence vytvořily na českém trhu novou situaci. Náročnost a informovanost zákazníků dále roste. V této situaci se stávají stále důležitější informace a představy o budoucím vývoji tržního prostředí.

Názory lidí, kteří budou svým rozhodováním tuto podobu přímo ovlivňovat, přináší projekt INCOMA RETAIL VISION 2006. INCOMA RETAIL VISION je společný projekt INCOMA Consult a INCOMA Research. Jedná se o analýzu názorů vrcholových manažerů klíčových obchodních a dodavatelských firem a předních expertů, kteří aktivně působí na českém trhu. Studie navazuje na úspěšný předchozí projekt INCOMA RETAIL VISION 2003 realizovaný před třemi lety a přináší vizi českého maloobchodního trhu s horizontem do roku 2006.

Projekt INCOMA Retail Vision přináší názor expertů na budoucí vývoj v následujících oblastech:

  • Tržní prostředí (velikost trhu, kupní síla, struktura výdajů domácností, vývoj cen hlavních kategorií zboží…)

  • Struktura maloobchodního trhu (koncentrace, obchodní podíly jednotlivých formátů, vývoj obchodních marží, cenové rozdíly mezi formáty, vítězové, poražení, …)

  • Nákupní modely (typičtí zákazníci jednotlivých obchodních formátů, zdroje odlišení od konkurence, podíl nákupů na splátky, využívání úvěrových karet…)

  • Priority v roce 2006 (priority obchodních firem a priority nakupujících)

  • Dodavatelé a trh (koncentrace dodavatelské strany trhu, význam private labels, nejméně a nejvíce konkurenční trhy z pohledu dodavatelů, očekávané efekty ECR, category management, distribuční systémy ...)

Předběžné výsledky získané na základě vyhodnocení rozhovorů s respondenty, jejichž firmy reprezentují více než 150 mld. obratu českého maloobchodního trhu, předpovídají pokračující koncentraci v rámci českého maloobchodu. V období od roku 2003, kdy podíl TOP 10 maloobchodních firem představoval 55 % celkového obratu FMCG trhu, by tento podíl měl podle respondentů vzrůst na hodnotu téměř 70 % v roce 2006. Nadále by měl růst význam moderních retailových formátů, zejména hypermarketů a diskontních forem prodejen. Z hlediska faktorů, podle kterých se zákazníci budou rozhodovat pro volbu hlavního nákupního místa, nepředpokládají respondenti převratné změny oproti současnému stavu. Přestože zákazníci budou i nadále přikládat význam cenové úrovni nabídky jednotlivých maloobchodních firem, budou daleko více citlivý na kvalitu čerstvých potravin a sortimentní faktory. Změna se očekává v případě důrazu na čas strávený nakupováním, kde respondenti očekávají růst významu tohoto faktoru a tedy snahu zákazníků o zefektivnění a zkrácení doby nezbytné pro učinění nákupu. Z hlediska priorit obchodních firem lze očekávat zpomalení nárůstu nově budovaných obchodních ploch a menší důraz kladený na expanzi. Oproti tomu větší důraz bude kladen na efektivitu a ekonomiku operací a na zvýšení loajality zákazníků.

Kompletní studie bude dostupná v březnu 2004 a její dodávka bude spojená s osobní prezentací a komentářem autorů studie - konzultantů společností INCOMA Consult a INCOMA Research.

V případě zájmu o další informace kontaktujte prosím:
INCOMA Consult -

Martina Krčová, tel. 251 117 525, GSM 605 234 224, E-mail: krcova@incoma.cz

INCOMA Research –
Zdeněk Skála, tel. 251 117 545, E-mail: skala@incoma.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688