Budějovický Budvar vyhrál další soudní spor
Další vítězství zaznamenal Budějovický Budvar ve známkoprávním sporu s americkým obchodním konkurentem Anheuser-Busch, který chtěl zamezit registraci ochranných známek českého pivovaru na celém území Evropské unie (EU). Druhá odvolací rada Úřadu pro harmonizaci vnitřního trhu EU (OHIM) zamítla odvolání americké společnosti Anheuser-Busch a nevyhověla tak námitkám této společnosti, že známka Budějovický Budvar je zaměnitelná s jejich známkou Bud. ČIA to řekl mediální zástupce pivovaru Martin Doležal. "Toto je další závažné rozhodnutí instituce EU ve prospěch Budějovického Budvaru, které je významné svým dosahem. Evropská známka stejně jako označení místa původu, požívá ochrany ve všech státech EU," řekl ČIA generální ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček. Podle Smlouvy o přistoupení chrání EU pojmy "Budějovické pivo" a "Českobudějovické pivo". Ochrana podle místa původu odlišuje originální výrobky od jejich napodobenin. Ochrana podle místa původu je v zemích EU zaručena jen u výrobků, které jsou mezinárodně známé svou dlouholetou tradicí a stálou prvotřídní kvalitou. Pivovar Budějovický Budvar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa. V současné době brání své obchodní pozice a práva k ochranným známkám před soudními útoky společnosti Anheuser-Busch ve více než 40 soudních sporech a dalších více než 40 správních řízení před patentovými úřady. Kromě institutů EU zaznamenal Budějovický Budvar v poslední době vítězství ve známkoprávních sporech například v Rakousku, Španělsku či Švýcarsku. -joh-, -jh- Copyright 2003 Česká informační agentura, s.r.o. |
Poslední zprávy z rubriky Údaje o firmách:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz