MZe prý nedalo na Marketingovou agenturu ani korunu
Pouze jednoho zaměstnance, který navíc bude odcházet, má v současné době připravovaná Marketingová agentura, jejíž rolí má být systémová propagace domácích potravin. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl prezident Potravinářské komory ČR (PK) Jaroslav Camplík. Podle Camplíka navíc ministerstvo zemědělství nedalo dosud na činnost agentury ani korunu, ačkoli pro letošní rok přislíbilo 20 milionů korun a v příštím roce 250 milionů. Neschválen je totiž převod alespoň sedmi milionů korun z Podpůrného a garančního rolnického a lesnického fondu pro letošní rok a prostředky na Marketingovou agenturu nejsou ani součástí návrhu rozpočtu na příští rok. Propagace domácí potravinářské produkce je přitom podle PK klíčová. "V každé zemi vstupující do EU se bezprostředně po vstupu násobně zvýšily dovozy zboží z původních členských zemí Unie. Abychom se s takovou situací vyrovnali, musíme adekvátní objemy naší produkce naopak vyvézt. I proto je Marketingová agentura nezbytná," zdůraznil ředitel PK Miroslav Koberna. Přípravu agentury měli v letošním roce původně podle Camplíka nastartovat tři až čtyři zaměstnanci. Zmíněných sedm milionů korun mělo být použito jednak na vznik katalogu tuzemské potravinářské produkce, analýzy možností exportu domácích potravin na trhy sousedních šesti zemí a na prezentaci české potravinářské produkce v Bruselu, která se uskuteční 15. prosince letošního roku. -peh-, -jh- Copyright 2003 Česká informační agentura, s.r.o. |
Poslední zprávy z rubriky Komodity:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz