Růst prodejů LVMH zpomaluje, na rozdíl od konkurence však firma dále roste (Komentář analytika)
Skupina LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (MC.PA - Investiční tipy) opět ukázala, proč je světovou jedničkou ve svém oboru. I když včera oznámila, že v prvním čtvrtletí letošního roku dosáhla nejslabšího růstu tržeb od doby, kdy se trhy začaly zotavovat z pandemie na počátku roku 2021, vykázala přes problémy na trhu s luxusním zbožím organický růst tržeb. Za pomalejším růstem však stojí klesající prodeje šampaňského a pokles růstu v Číně. Negativní měnový efekt ve výši 4 %, zejména z jenu a jüanu navíc stáhl tržby do negativního pásma.
Společnost, kterou kontroluje rodina miliardáře Bernarda Arnaulta, v prvním čtvrtletí roku 2024 zaznamenala tržby ve výši 20,7 miliardy eur a růst tržeb dosáhl 3 %. Přestože její růst v posledních čtvrtletích zpomalil, byznys zůstává stabilní ve srovnání s konkurenční firmou Kering, která nedávno vydala varování před poklesem zisku kvůli slabým prodejům své hlavní značky Gucci v Číně.
Jak můžeme vidět, luxusní průmysl se potýká se zpomalením, neboť končí nákupní boom z doby pandemie. Dokonce se očekává, že trh osobních luxusních zboží poroste v roce 2024 jen o 1-4 %, což je pokles z odhadovaných 8-10 % v roce 2023.
Pokud se podíváme na tržby sektorově, je potřeba začít s divizí módy a koženého zboží, která tvoří více než 50 % tržeb a do které patří značky Christian Dior a Louis Vuitton. Prodeje v této sekci vzrostly na organické bázi o 2 % na 10,5 miliardy eur. Tato čísla, která jsou v souladu s odhady analytiků, mohou na první pohled působit jako zklamání oproti růstu o 18 % hlášenému ve stejném období před rokem. Je však potřeba vzít v potaz, že v té době se Čína dostala z lockdownu kvůli Covid-19. Poptávka v největší divizi LVMH byla stále podporována čínskými zákazníky jak na domácím trhu, tak v zahraničí, přičemž globální prodej čínským klientům vzrostl o přibližně 10 % — pomalejším tempem než po pandemické euforii na začátku roku 2023, ale stále silnější než na jiných velkých trzích, jako jsou USA a Evropa, kde byl růst od loňského roku slabší.
U značky Louis Vuitton, největší světové luxusní značky s ročními tržbami přesahujícími 20 miliard eur, byly tržby v USA přibližně stabilní, zatímco v Evropě byly lehce záporné. Prodeje naopak klesly v divizi hodinek a šperků. Klenotnictví Tiffany, které skupina LVMH koupila za 16 miliard dolarů v roce 2020, dost utrpěl slabší poptávkou amerických zákazníků.
Nejslabším segmentem byla divize vín a lihovin, kde prodeje na srovnatelné bázi klesly o 12 %. Prodeje koňaku Hennessy zase brzdil opatrný přístup maloobchodníků, kteří omezovali své objednávky vzhledem k nejistému prostředí v USA.
I přes zpomalení růstu pořád věříme v dlouhodobou investiční tezi. To, že LVMH i v tomto nejistém prostředí na rozdíl od své konkurence roste, jasně ukazuje, proč je tato společnost tržním lídrem. Akcie díky této odolnosti dnes přidávají 4 %.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz