Středočeský (kr-stredocesky.cz)
Z regionů  |  25.03.2024 12:23:00

Kvůli dostavbě jaderné elektrárny v Dukovanech vzniknou na středočeské silniční síti nové silnice a mosty

Kvůli dostavbě jaderných bloků v dukovanské elektrárně dozná středočeská silniční síť několika změn. Krajští zastupitelé na svém dnešním zasedání souhlasili s pořízením 13. aktualizace Zásad územního rozvoje Středočeského kraje, spočívající v zajištění opatření pro průjezd nadměrných a těžkých komponentů nutných pro rozjezd nového jaderného zdroje. Zastupitelé dále, v oblasti regionálního rozvoje a územního plánování, dnes odsouhlasili ukončení pořizovacího procesu 5. AZÚR, která řešila kolejové propojení pražského Depa Písnice s Jesenicí u Prahy.

Kvůli přepravě těžkých komponent nutných k dostavbě jaderné elektrárny v Dukovanech se bude muset změnit i středočeská silniční síť. Vyrostou tu nové účelové komunikace a mosty. Krajští zastupitelé odsouhlasili zahájení pořizovacího procesu 13. Aktualizace zásad územního rozvoje, která vymezuje koridory pro budoucí stavby na pěti místech. „Návrh na pořízení podalo ministerstvo dopravy. Řešení celé problematiky je koncipováno s cílem zajištění zprůchodnění vybrané trasy pro umožnění transportu těžkých konstrukčních celků po území ČR na staveniště do Dukovan. Připomínám, že se jedná se o strategickou stavbu státu,“ konstatuje Jiří Snížek, náměstek hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje a územního plánování.

Jako nejvýhodnější varianta z hlediska časových, společenských, geopolitických a finančních dopadů, byla vybraná kombinovaná vodní a silniční doprava, přičemž části jaderného zařízení by měly putovat lodí přes Hamburk, Ústí nad Labem až do středočeského Týnce nad Labem. Poté by měl být náklad přeložen na kamiony a po silnici transportován do Dukovan. „Některé silnice a mosty zůstanou, jiné, pro nepotřebnost, zaniknou. V tomto případě pak budou dotčená území uvedena do původního stavu. Předpokládáme, že těžké transporty budou trvat zhruba čtyři roky, začít by se mělo v roce 2030,“ konstatuje Jiří Snížek a pokračuje: „Zprůchodnění navržené a odsouhlasené trasy pro přepravu těžkých a nadrozměrných komponent je podmínkou pro výstavbu jaderné elektrárny. Jedná se o soubor dočasných opatření, která na sebe navazují a každé z nich má charakter nadmístního významu. Opatření se týkají silnic I. i II. třídy.“

Komponenty by měl vždy přepravovat nákladní vůz s vlekem, přičemž celková hmotnost soupravy by neměla přesáhnout 895 tun (750 t komponenta, 145 t podvalník) a 53,2 metru délky.

...

Zastupitelé na svém jednání dále dnes zároveň odsouhlasili ukončení pořizovacího procesu 5. AZÚR, která řešila kolejové propojení pražského Depa Písnice s Jesenicí u Prahy. „Je to dobrá zpráva pro všechny, kdo chtějí v daném území stavět. Stavební uzávěra v tomto případě padne v dubnu. Na druhou stranu, z Prahy do Jesenice kraj plánuje zavést trolejbusovou linku,“ hodnotí Jiří Snížek.

Dopravní opatření kvůli dostavbě JE Dukovany

· Objízdná trasa okolo stávajícího mostu ev. č. 2-018. Trasa bude tvořena provizorním připojením na silnici I/2 a provizorním mostem přes řeku Doubravu u Kobylnice (směr Svatý Mikuláš). Trasa bude jednopruhová, jednosměrná s šířkou 7,5 m a návrhovou rychlostí 30 km/h. Provizorní most je navržen jako jednopólový s požadovanou zatížitelností, s délkou přemostění 25 m a šířkou 9,5 m.

· Jednosměrná účelová komunikace, která bude využívána jako objížďka mostů ev. č. 2-006 a 2-014 na silnici I/2 a mostu ev. č. 38-044 na silnici I/38 mezi Malínem a Novými Dvory.

· Jednosměrná účelová komunikace včetně provizorního mostu přes řeku Brslenku, která bude využívána jako objížďka mostů ev.č. 38-049 a 38-050 na silnici I/38 u Čáslavi. Provizorní komunikace je v délce 0,5 km vedena podél násypu silnice I/38, překoná Brslenku provizorním mostem, železniční vlečku a další, místní komunikaci.

· Silniční objížďka mostu přes železnici (ev. č. 38-051 na silnici I/38) u Čáslavi. Objízdná trasa je tvořena mimoúrovňovou provizorní komunikací, železničním přejezdem, propustkem a napojením na silnici I/17 a I/38. Trasa dočasného opatření je v celkové délce 479 m.

· Objížďka podjezdu pod tratí č. 230 za Čáslaví. Provizorní objízdná trasa je tvořena mimoúrovňovou provizorní komunikací, dále provizorním přejezdem napojením na silnice I/38 (směr Horky) a II/337 (směr Žleby). Komunikace je v základní šířce 9,0 m. Provizorní komunikace je navržena v délce 736 m.


© ilustrační foto JE Dukovany, Wikipedia

 
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688