Modernizaci železničního uzlu v České Třebové by měla doprovázet informační kampaň pro občany
Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal s generálním ředitelem Správy železnic Jiřím Svobodou o aktuálních investičních plánech této státní organizace v kraji. Tím největším připravovaným projektem je modernizace železničního uzlu Česká Třebová. Řeč byla také o dokončení modernizace uzlu Pardubice či elektrifikaci vybraných tratí v regionu.
„O modernizaci železničního uzlu Česká Třebová se hovoří možná čtyři desítky let a nyní se postupně dostáváme do fáze, kdy se Správa železnic přibližuje zahájení realizace celé akce, která se předpokládá ve všech etapách na sedm let. Vzhledem k tomu, že se jedná o jeden z největších železničních projektů na území České republiky, tak chceme společně s vedením Správy železnic, ale také místními samosprávami zajistit s dostatečným předstihem dobrou informovanost nejen obyvatel České Třebové a okolí, ale také samotných cestujících,“ avizoval po jednání s generálním ředitelem Správy železnic hejtman Martin Netolický. Modernizace uzlu Česká Třebová by měla podle aktuálních informací začít v průběhu roku 2025. Modernizací projde přes 58 km kolejí, na kterých se upraví 400 výhybek. Obnova čeká také 30 mostů a 15 propustků. Celá železniční stanice bude zapojena do dálkového ovládání z Centrálního dispečerského pracoviště Praha.
Svoz odpadů po železnici
Tématem schůzky byla také možnost výraznějšího využití železniční sítě pro budoucí svoz odpadů. Pardubický kraj proto nechal i ve spolupráci se Správou železnic zpracovat studii, která by měla navrhnout optimální lokality pro umístění překládacích stanic v regionu. „V rámci studie jsou prověřeny možnosti železniční přepravy odpadů, resp. nakládky odpadů ve vhodných železničních stanicích a následné přepravy z území Pardubického kraje do vhodných zařízení. Jedním z východisek byla vzdálenost překladiště v perimetru maximálně 35 kilometrů tak, aby bylo možné odpad dopravovat do překládací stanice v běžných svozových automobilech. Snahou bylo pracovat již se stávajícími lokalitami, u kterých by nebyly vyžadovány velké náklady na jejich adaptaci,“ řekl hejtman Netolický.
Další tratě čeká elektrizace
Tomu generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda potvrdil, že je připravována prostá elektrizace na v úseku z Rudoltic do Lanškrouna s tím, že je řešena také elektrizace z Hanušovic do Jeseníku. Právě na mezikrajské trati z Dolní Lipky do Hanušovic je objednavatelem spojů Pardubický kraj, který do budoucna uvažuje také o navýšení počtu spojů. „V tuto chvíli předběžně uvažujeme o tom, že bychom o víkendech navýšili naši objednávku až na šest párů denně a v běžném pracovním týdnu na tři páry. Jedná se však o předběžné úvahy, které by nebyly realizované dříve než od jízdního řádu 2025/2026,“ nastínil úvahy kraje hejtman Netolický.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz