pardubickykraj.cz (Pardubický kraj)
Z regionů  |  21.03.2024 00:00:00

Modernizaci železničního uzlu v České Třebové by měla doprovázet informační kampaň pro občany



Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal s generálním ředitelem Správy železnic Jiřím Svobodou o aktuálních investičních plánech této státní organizace v kraji. Tím největším připravovaným projektem je modernizace železničního uzlu Česká Třebová. Řeč byla také o dokončení modernizace uzlu Pardubice či elektrifikaci vybraných tratí v regionu.

„O modernizaci železničního uzlu Česká Třebová se hovoří možná čtyři desítky let a nyní se postupně dostáváme do fáze, kdy se Správa železnic přibližuje zahájení realizace celé akce, která se předpokládá ve všech etapách na sedm let. Vzhledem k tomu, že se jedná o jeden z největších železničních projektů na území České republiky, tak chceme společně s vedením Správy železnic, ale také místními samosprávami zajistit s dostatečným předstihem dobrou informovanost nejen obyvatel České Třebové a okolí, ale také samotných cestujících,“ avizoval po jednání s generálním ředitelem Správy železnic hejtman Martin Netolický. Modernizace uzlu Česká Třebová by měla podle aktuálních informací začít v průběhu roku 2025. Modernizací projde přes 58 km kolejí, na kterých se upraví 400 výhybek. Obnova čeká také 30 mostů a 15 propustků. Celá železniční stanice bude zapojena do dálkového ovládání z Centrálního dispečerského pracoviště Praha.

Svoz odpadů po železnici

Tématem schůzky byla také možnost výraznějšího využití železniční sítě pro budoucí svoz odpadů. Pardubický kraj proto nechal i ve spolupráci se Správou železnic zpracovat studii, která by měla navrhnout optimální lokality pro umístění překládacích stanic v regionu. „V rámci studie jsou prověřeny možnosti železniční přepravy odpadů, resp. nakládky odpadů ve vhodných železničních stanicích a následné přepravy z území Pardubického kraje do vhodných zařízení. Jedním z východisek byla vzdálenost překladiště v perimetru maximálně 35 kilometrů tak, aby bylo možné odpad dopravovat do překládací stanice v běžných svozových automobilech. Snahou bylo pracovat již se stávajícími lokalitami, u kterých by nebyly vyžadovány velké náklady na jejich adaptaci,“ řekl hejtman Netolický.

Další tratě čeká elektrizace

Tomu generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda potvrdil, že je připravována prostá elektrizace na v úseku z Rudoltic do Lanškrouna s tím, že je řešena také elektrizace z Hanušovic do Jeseníku. Právě na mezikrajské trati z Dolní Lipky do Hanušovic je objednavatelem spojů Pardubický kraj, který do budoucna uvažuje také o navýšení počtu spojů. „V tuto chvíli předběžně uvažujeme o tom, že bychom o víkendech navýšili naši objednávku až na šest párů denně a v běžném pracovním týdnu na tři páry. Jedná se však o předběžné úvahy, které by nebyly realizované dříve než od jízdního řádu 2025/2026,“ nastínil úvahy kraje hejtman Netolický.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688