Kdo dnes v Německu tuto síť využívá? (Dvacet let Facebooku)
Začalo jako projekt tří studentů na Harvardu: Facebook byl spuštěn 4. února 2004. Stal se průkopníkem mezi sociálními sítěmi a nyní má více než 2 miliardy aktivních uživatelů denně.
Přibližně polovina z nich pochází z asijsko-pacifického regionu, zejména z Indie. Facebook stále hraje významnou roli například i v Německu: podle průzkumu společnosti Bitkom jsou na Facebooku aktivní dvě třetiny uživatelů internetu (68 %), což je více než na jakékoli jiné sociální síti. 31 % z nich tam také aktivně publikuje články nebo nahrává obsah, zatímco ostatní si ho pouze čtou. Zvláště vyniká věková skupina 30 až 49 let: 41 % z nich aktivně zveřejňuje a sdílí obsah na Facebooku – dvakrát více než 16- až 29letých.
V tomto věkovém segmentu platformu FB aktivně využívá pouze každý pátý (19 %). Mezi lidmi ve věku 50 až 64 let zveřejňuje vlastní příspěvky necelá třetina (31 %), zatímco mezi lidmi staršími 65 let je to 23 %. Celkově používá sociální sítě více než 50 milionů Němců – to odpovídá 89 % uživatelů internetu v zemi. „Pro naprostou většinu lidí znamená internet také sociální média. Hlavní roli v tomto vývoji sehrál Facebook, který významně ovlivnil způsob komunikace a navazování kontaktů on-line,“ říká generální ředitel společnosti Bitkom Bernhard Rohleder.
Sociální média mají zásadní význam i pro ekonomiku. V Německu má 77 % podniků alespoň jeden účet nebo profil na sociální síti; v průměru je každý podnik registrován na 4 takových sociálních platformách. Facebook je i zde na prvním místě: podle průzkumu společnosti Bitkom z konce roku 2023 zde má zastoupení 48 % firem. Pro tři čtvrtiny z nich (77 %) je Facebook velmi důležitý pro jejich veřejnou image a obchodní úspěch.
Facebook spustil svou německojazyčnou nabídku v roce 2008 a v následujících letech vytlačil z německého trhu dříve dominantní sítě jako StudiVZ a MeinVZ. Na podzim roku 2021 byla mateřská společnost Facebooku přejmenována na Meta. Digitální společnost vlastní také sociální síť Instagram, messenger WhatsApp a nově také službu krátkých zpráv Threads. Meta je také navíc považována za jednoho z průkopníků rozvoje metaverza.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz