Jak zobrazení platební brány zvýší počet dokončených plateb?
Mohlo by se to zdát jako banalita, ovšem obchodníky to připravuje o část tržeb. Pokud není proces platby v e-shopu jednoduchý a rychlý, skupina zákazníků z něj odejde a peníze utratí jinde. Proto je důležité zamyslet se nad tím, jak potenciální odpadlíky udržet a pomoci jim nákup dokončit. Roli v tom může hrát i zobrazení platební brány.
Až překvapivě vysoké číslo zákazníků se nechá odradit tím, že je proces platby zdlouhavý, případně v něm nenajdou svou oblíbenou platební metodu. Proto je důležité celou cestu za dokončenou platbou jim maximálně usnadnit.
Podle průzkumů institutu Baymard opustí přibližně 69 % zákazníků proces platby před dokončením. Z nich asi 42,5 % pouze prochází nabídku a nakupovat stejně nehodlá, ostatní jsou ale důležití – s nimi se dá pracovat.
Například téměř čtvrtina (22 %) amerických zákazníků, kteří nakoupit chtěli, ale košík opustili, své rozhodnutí zdůvodňují příliš složitým a zdlouhavým procesem. Kvalitativní testy Baymardu ukázaly, že je možné proces průchodu nákupním košíkem k dokončené platbě zvládnout s 12 formulářovými prvky (7 vyplňovacích polí, 2 zaškrtávací políčka, 2 roletová menu a 1 rozhraní s přepínači). Přitom průměrný košík amerického e-shopu nutí zákazníky projít 23,48 prvků. Téměř dvojnásobek.
Nákupní proces tedy lze výrazně zjednodušit – a přispět k tomu může i správné zobrazení platební brány. Například u platební brány Comgate je možné zvolit hned ze tří variant. První (redirect) je na implementaci nejjednodušší a také je nejpoužívanější, pro zákazníka je však oproti modernějším způsobům trochu klikatější. Probíhá při ní přesměrování: nakupující vybere v košíku zboží a potvrdí objednávku, poté je přesměrován na stránku platební brány, kde provede platbu, a je přesměrován zpátky do e-shopu.
Třetí způsob (iframe) jsou z pohledu implementace o něco složitější, zákazníka však nikam nepřesměrují a zůstávají přímo v prostředí e-shopu. Platební brána, v jejímž rozhraní kupující platbu provede, se zobrazí nad košíkem, jeho obsah překryje úplně nebo jen částečně.
Nejpokročilejší implementaci platební brány pak nabízí Checkout SDK. Při této variantě kupující o platební bránu ani nezavadí – pokud platí pomocí Apple Pay nebo Google Pay, tedy metodami, které platební brána Comgate v tomto způsobu zobrazení podporuje. Tlačítko odpovídající platební metody se ukáže rovnou v košíku, a jakmile na ně zákazník klikne, procesem platby projde automaticky bez interakce s prostředím platební brány. Tato varianta je tedy pro kupujícího nejrychlejší, další platební metody v ní Comgate bude přidávat v budoucnosti.
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisíc klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz