Trasa obchvatu vychází z turbookružní křižovatky Červené Vršky a obchvat vede severně a východně od Benešova. Téměř pětikilometrová komunikace je navržena ve dvou etapách – I. etapa v úseku km 0,00 – 2,10 a II. etapa v úseku km 2,10 – 4,59, obě etapy však budou výsledně realizovány a zprovozněny najednou jako jedna stavba.
„Stavba je v přípravě, konkrétně ve fázi konceptu Dokumentace pro vydání společného územního a stavebního povolení," uvádí na pravou míru aktuální fázi projektu tisková mluvčí K
SÚS Petra Kučerová. V květnu letošního roku by měla být dokumentace připravena
, jednání s vlastníky pozemků však může termín zpozdit. Stavba je sice zásadním zásahem do celého území, majitelé
pozemků však díky
obchvatu získají nový přístup ke svým
pozemkům.
V rámci projektu se počítá s koordinací s další zásadní dopravní stavbou, a sice zahloubením silnice E55, k čemuž by mělo dojít před budováním obchvatu, a to v období 2025-2027 (vizualizace zahloubení E55, včetně nové prostupnosti pro cyklisty a chodce spolu s krajinářským řešením je k vidění zde). Stejně tak se s obchvatem počítá i v rámci investičních akcí města Benešov, a to např. v rámci projektování cyklostezky vedoucí ze Spořilova do Bedrče nebo ve věci vybudování nového areálu odpadového hospodářství Technických služeb Benešov.
Hlavní výkres územního plánu města Benešov ukazuje trasování obchvatu, které je na mapách níže obtaženo modrou linkou. Mapa nahoře zobrazuje část trasy vedoucí od turbookružní křižovatky na Červených Vrškách a mapa dole naznačuje ukončení obchvatu na silnici 112 vedoucí z Benešova do Vlašimi, opět kruhovým objezdem. Oficiální nákresy či vizualizace stavby zatím nejsou k dispozici.