mdcr.cz (MD ČR)
Auto Moto  |  01.03.2024 14:22:00

Povolení nadrozměrných nákladů je jednodušší, začal fungovat informační systém NADR

Ministerstvo dopravy spustilo nový informační systém, skrze který si dopravci mohou zažádat o povolení nadrozměrné přepravy elektronicky. Díky elektronizaci úkonů je proces povolování zvláštního užívání pozemních komunikací nadrozměrnými vozidly významně efektivnější, jednodušší a rychlejší.

Povolení nadrozměrných nákladů je jednodušší, začal fungovat informační systém NADR
Od 1. března dochází novelou zákona o pozemních komunikacích k celkovému zjednodušení povolovacího řízení díky úpravě procesních pravidel, snížení rozsahu vedených řízení prostřednictvím prodloužení doby, na kterou lze vydat povolení pro opakovanou přepravu (až na 1 rok).

„Celý administrativní proces podání žádosti a následné schvalování se výrazně zjednodušuje a zpřehledňuje jak pro samotné žadatele, tak pro úředníky, kteří povolení nadrozměrných nákladů vydávají. Cílem je celkové snížení byrokracie při vyřizování žádostí o nadrozměrnou přepravu,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Žádosti lze nově podávat přímo prostřednictvím aplikace IS NADR. Uživatel se do systému přihlásí prostřednictvím Identity občana obdobně jako na Portál dopravy. Po spárování uživatele s firmou zastupující žadatele systém nabídne základní uživatelské rozhraní, do něhož uživatel vkládá informace a dokumenty potřebné k podání žádosti. Podrobné údaje o vozidlech systém automaticky načítá z Registru silničních vozidel. Následně aplikace vygeneruje uživateli variabilní symbol a QR kód sloužící k úhradě správního poplatku.

V okamžiku, kdy je spárována platba správního poplatku, dojde k přijetí žádosti úřadem a příslušný referent zahájí kroky nezbytné k vyřízení žádosti. Systém je zpřístupněn i příslušným správcům pozemních komunikací a dotčeným orgánům, kteří se jeho prostřednictvím k žádosti mohou vyjádřit a určit své podmínky pro uskutečnění přepravy. Uživatel je o každém dalším kroku v řízení informován prostřednictvím e-mailových notifikací.

„Po úspěšném přihlášení do testovacího systému je patrné, že na první pohled je systém přehledný a intuitivní,“ říká Michal Vodička ze společnosti Rádl, spol. s r.o.

„Založení nové žádosti není složité, chce to jen zvyk a jistou rutinu. Ročně vyřizujeme přes 1000 žádostí, doufáme tedy, že nám nový systém výrazně usnadní tuto činnost,“ doplňuje Petr Bednář, podnikatel v oblasti technických činností v dopravě.

„IS NADR je koncept, který zde rozhodně chyběl a od kterého očekáváme výrazné zjednodušení celého procesu povolování nadměrné přepravy. Náš spolek je přesvědčen, že je to výrazný krok správným směrem, neboť díky tomuto projektu, tak jak nám byl představen, dojde zejména k výraznému snížení byrokratické zátěže jak na straně žadatelů, tak i na straně úředníků, kteří jsou dnes zahlceni vyřizováním nezměrného množství žádostí,“ uvádí Miroslav Zikmund, prezident zapsaného spolku RECIPIO, který se specializuje na zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu mj. při přepravě zvlášť těžkých a rozměrných nákladů.

Více informací žadatelé najdou na webových stránkách aplikace na adrese nadmery.mdcr.cz, kde naleznou také přehlednou uživatelskou příručku a kontakt na centrum zákaznické podpory.

Pro případné zájemce o bližší informace o fungování aplikace z řad uživatelů nebo správců komunikací či dotčených orgánů bude v týdnu od 4. března 2024 zorganizován webinář s možností pokládání dotazů v rámci chatu. Podrobné informace o konání webináře budou k dispozici na webových stránkách Ministerstva dopravy od výše uvedeného data.



„Celý administrativní proces podání žádosti a následné schvalování se výrazně zjednodušuje a zpřehledňuje jak pro samotné žadatele, tak pro úředníky, kteří povolení nadrozměrných nákladů vydávají. Cílem je celkové snížení byrokracie při vyřizování žádostí o nadrozměrnou přepravu,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Žádosti lze nově podávat přímo prostřednictvím aplikace IS NADR. Uživatel se do systému přihlásí prostřednictvím Identity občana obdobně jako na Portál dopravy. Po spárování uživatele s firmou zastupující žadatele systém nabídne základní uživatelské rozhraní, do něhož uživatel vkládá informace a dokumenty potřebné k podání žádosti. Podrobné údaje o vozidlech systém automaticky načítá z Registru silničních vozidel. Následně aplikace vygeneruje uživateli variabilní symbol a QR kód sloužící k úhradě správního poplatku.

V okamžiku, kdy je spárována platba správního poplatku, dojde k přijetí žádosti úřadem a příslušný referent zahájí kroky nezbytné k vyřízení žádosti. Systém je zpřístupněn i příslušným správcům pozemních komunikací a dotčeným orgánům, kteří se jeho prostřednictvím k žádosti mohou vyjádřit a určit své podmínky pro uskutečnění přepravy. Uživatel je o každém dalším kroku v řízení informován prostřednictvím e-mailových notifikací.

„Po úspěšném přihlášení do testovacího systému je patrné, že na první pohled je systém přehledný a intuitivní,“ říká Michal Vodička ze společnosti Rádl, spol. s r.o.

„Založení nové žádosti není složité, chce to jen zvyk a jistou rutinu. Ročně vyřizujeme přes 1000 žádostí, doufáme tedy, že nám nový systém výrazně usnadní tuto činnost,“ doplňuje Petr Bednář, podnikatel v oblasti technických činností v dopravě.

„IS NADR je koncept, který zde rozhodně chyběl a od kterého očekáváme výrazné zjednodušení celého procesu povolování nadměrné přepravy. Náš spolek je přesvědčen, že je to výrazný krok správným směrem, neboť díky tomuto projektu, tak jak nám byl představen, dojde zejména k výraznému snížení byrokratické zátěže jak na straně žadatelů, tak i na straně úředníků, kteří jsou dnes zahlceni vyřizováním nezměrného množství žádostí,“ uvádí Miroslav Zikmund, prezident zapsaného spolku RECIPIO, který se specializuje na zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu mj. při přepravě zvlášť těžkých a rozměrných nákladů.

Více informací žadatelé najdou na webových stránkách aplikace na adrese nadmery.mdcr.cz, kde naleznou také přehlednou uživatelskou příručku a kontakt na centrum zákaznické podpory.

Pro případné zájemce o bližší informace o fungování aplikace z řad uživatelů nebo správců komunikací či dotčených orgánů bude v týdnu od 4. března 2024 zorganizován webinář s možností pokládání dotazů v rámci chatu. Podrobné informace o konání webináře budou k dispozici na webových stránkách Ministerstva dopravy od výše uvedeného data.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688