FIXED.zone loni navýšil obrat o 18 pct a dosáhl EBITDA 24 mil. Kč
FIXED.zone, přední český výrobce a distributor příslušenství pro mobilní zařízení, se ohlíží za dalším úspěšným rokem, ve kterém s celkovým obratem 444 milionů korun meziročně vzrostl o 18 %. Podle předběžných účetních výsledků se společnosti podařilo mimo obchodního růstu dosáhnout také historicky nejvyššího provozního zisku a EBITDA.
Renomovaná česká společnost FIXED.zone vstupovala do loňského roku s ambiciózním rozvojovým plánem a dosáhla 18% růstu. Z celkového obratu ve výši 375 milionů a EBITDA ve výši 19 milionů korun v roce 2022 tak v loňském roce dle předběžných dat došlo k růstu na 444 milionů korun a EBIDTA 24 milionů při provozním výsledku hospodaření na úrovni 19 milionů. FIXED.zone těchto výsledků dosáhla prodejem více než 2 000 000 kusů příslušenství.
Společnost nejvíce zvýšila své tržní podíly na tradičních trzích, tedy v České republice a na Slovensku. Důvodem růstu jsou investice do známosti značky prostřednictvím marketingových a PR kampaní a rozšiřování sortimentu, zejména do prémiového segmentu. Největší nárůst FIXED zaznamenal v sortimentu nabíjení, kde narostl obrat o 51 %. Značka zaznamenává velký zájem o nabíjecí stojánky, powerbanky, či vysokokapacitní a víceportové nabíječky. Za růstem na zahraničních trzích stojí zejména rozšiřování vztahů s distribučními partnery. Podíl zahraničního obchodu v uplynulém roce činil 16 % z celkového obratu.
„Kromě pozitivních zpráv musíme zmínit ale i ty méně povedené. Výsledek v roce 2023 mohl být ještě o něco lepší, kdybychom nemuseli odepsat 5,2 milionů korun, které jsme původně investovali do vývoje IoT technologií v minulých letech. Usoudili jsme však, že směr technologie IoT není tím, kterým se chceme ubírat. Nicméně, portfolia drobných produktů, které hlídají klíče, peněženky, zavazadla a jízdní kola, rozvíjíme i nadále, avšak pouze s jinou technologií. Například v segmentu SMART jsme úspěšně uvedli lokalizační čip TAG a nyní uvádíme lokalizační kartu CARD pracující se sítí FindMy od Apple.“ komentuje Daniel Havner, obchodní ředitel a člen správní rady FIXED.zone.
V rámci svého strategického růstu chystá FIXED.zone pro letošní rok uvést na trh až 50 nových produktů v portfoliu vlastní značky. Ambicí je také další růst na domácím trhu, rozšíření vlastního prodejního týmu v Polsku a zaměření na trhy v Pobaltských republikách, Maďarsku a Portugalsku a s tím spojené zvyšování podílu zahraničního obchodu z loňských 16 % na 19 %, nejen díky čemuž si management slibuje dosažení půlmiliardového milníku.
„V letošním roce také plánujeme zdvojnásobit investice do marketingových kampaní, a implementovat nový B2B a B2C portál. Mimo to budeme rozšiřovat výrobu v České republice v rámci projektů recyklovaných TPU pouzder a personalizace produktů formou potisku nebo laserování. Přímou návratnost těchto investic očekáváme v horizontu do pěti let. Pořád vnímáme prostor, co zlepšovat a inovovat, rozhodně je na co se těšit.“ dodává na závěr CEO FIXED.zone, Jan Moravec.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz