Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje silnici I/11 z Postřelmova do Chromče
Ředitelství silnic a dálnic ve středu 7. února 2024 zprovoznilo silnici I/11 na trase Postřelmov–Chromeč. Stavba je součástí úpravy uceleného tahu základního komunikačního systému v severní oblasti Olomouckého kraje.
Přeložka silnice I/11 řeší nevyhovující stav místní dopravní situace. Zprovoznění znamená výrazné odlehčení obcím včetně zlepšení prostupnosti území.„V posledních letech se Šumpersko změnilo na největší staveniště v Olomouckém kraji. Obchvat Chromče je kromě svého významu pro místní důležitý též jako součást širšího plánu na zkapacitnění silnice I/11 od Postřelmova do Dolní Lipky na hranicích s Polskem. Stavba také vytváří funkční celek s již zprovozněným obchvatem Bludova na hlavním tahu silnice I/44, který je částí kapacitního napojení Šumperska na dálnici D35 a ze střední části Olomouckého kraje vede do turisticky atraktivních Jeseníků, říká ministr dopravy Martin Kupka.
Nový úsek Postřelmov – Chromeč představuje první projekt zkapacitnění silnice I/11. Po zprovoznění přeložky přesahující délkou čtyři kilometry bude bývalá silnice I/11 zařazena do kategorie silnic II. třídy (v úseku od křižovatky se silnicí II/369 před obcí Chromeč po okružní křižovatku v Šumperku).
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 242,2 kilometrů nových staveb. Jedná se o 187,6 km dálnic a 54,6 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 128,1 km dálnic a silnic I. třídy.
„V posledních letech se Šumpersko změnilo na největší staveniště v Olomouckém kraji. Obchvat Chromče je kromě svého významu pro místní důležitý též jako součást širšího plánu na zkapacitnění silnice I/11 od Postřelmova do Dolní Lipky na hranicích s Polskem. Stavba také vytváří funkční celek s již zprovozněným obchvatem Bludova na hlavním tahu silnice I/44, který je částí kapacitního napojení Šumperska na dálnici D35 a ze střední části Olomouckého kraje vede do turisticky atraktivních Jeseníků, říká ministr dopravy Martin Kupka.
„Silnice I/11 je nově vedena volným terénem po nezastavěném území v novém směrovém, výškovém i šířkovém uspořádání. Čtyřkilometrovou trasu tvoří mírné zářezy střídající násypy do výšky přes osm metrů. Přeložka silnice I/11 úzce souvisí s nedávno zprovozněným obchvatem Bludova, stavby na sebe navazují a tvoří spolu jeden celek prospěšný životnímu komfortu i bezpečnosti silničního provozu. Silnice odvede dopravu nejen z Bludova a dalších obcí, ale i ze silnic II. třídy.,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Nový úsek Postřelmov – Chromeč představuje první projekt zkapacitnění silnice I/11. Po zprovoznění přeložky přesahující délkou čtyři kilometry bude bývalá silnice I/11 zařazena do kategorie silnic II. třídy (v úseku od křižovatky se silnicí II/369 před obcí Chromeč po okružní křižovatku v Šumperku).
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 242,2 kilometrů nových staveb. Jedná se o 187,6 km dálnic a 54,6 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 128,1 km dálnic a silnic I. třídy.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz