Čínský trh s hotely? Výnosný byznys, domnívá se analýza Fidelity
Expanze předních čínských značek hotelů může vzhledem k ekonomické situaci vypadat šíleně, ale tento sektor vstupuje do fáze konsolidace, což si žádný z velkých hráčů nemůže dovolit promeškat.
Může se zdát, že pro čínské firmy není vhodná doba na radikální růstové strategie. Země se potýká s řadou špatných ekonomických znamení, od nízké spotřeby po slabou aktivitu podniků.
Čínští hoteloví giganti ale přesto agresivně rozšiřují své hotelové sítě po celé zemi a zaměřují se na získávání nových franšíz. Nejméně dva ze čtyř největších hráčů plánují v roce 2024 dvouciferný růst počtu svých hotelů, přičemž jeden z nich chce expandovat přibližně o třetinu.
Graf: Boj o dračí podíl na čínském hotelovém trhu
Ve Fidelity International se díváme na změny kombinovaného tržního podílu čtyř největších čínských provozovatelů hotelů podle počtu pokojů v průběhu let. Nyní hoteliéři vstupují do fáze konsolidace, přičemž společnost Fidelity očekává od roku 2024 rychlejší růst mezi největšími jmény.
V současné době vlastní čtyři největší hráči něco přes desetinu všech hotelových pokojů v Číně, což je více než dvojnásobek jejich podílu v roce 2018. Na základě seznamu potenciálních franšíz se domníváme, že tito giganti by mohli v příštích pěti letech svůj společný podíl na trhu ještě zdvojnásobit.
Růst povědomí o značkách mezi čínskými spotřebiteli urychluje konsolidaci. Jak ukazuje graf, kombinovaný podíl všech ostatních značek v posledních několika letech také poskočil, a to především na úkor malých, nezávislých provozovatelů. Od roku 2020 ukončily fungování tisíce těchto menších hoteliérů kvůli covidu, slabší poptávce nebo tvrdší konkurenci.
Při nedávných průzkumech v terénu jsme zaznamenali růst poptávky po hotelových aktivech mezi čínskými investory. Ti považují franšízové hotely v podmínkách oslabené ekonomiky za relativně bezpečnou investici a stále víc se snaží zapojit do sítí špičkových značek. Někteří z nich považují franšízové hotely za spolehlivý způsob, jak předat bohatství svým dětem.
Dlouhý životní cyklus hotelových projektů, obvykle 12 až 15 let, umožňuje investorům zafixovat náklady na nájemné a zároveň se těšit z inflace cen pokojů. Tato strategie se stala ještě atraktivnější díky poklesu na trhu s nemovitostmi v Číně, který zlevnil pronájem nemovitostí pro hotelové účely.
Expanze ve slabé ekonomice může vyvíjet tlak na ziskové marže a úvěrovou kvalitu provozovatelů hotelů, ale dlouhodobá návratnost pro případné vítěze (pozor na silné značky a zdravé rozvahy) může být obrovská.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz