Součástí výstavby nové trasy metra D v úseku
Pankrác- Olbrachtova je kromě tunelových částí také vybudování nového úseku tramvajové trati v ulici Na Pankráci, konkrétně mezi ulicemi Hvězdova a Na Strži. Tramvají tak
cestující dojedou až před
Obchodní centrum Arkády
Pankrác.
Nová
zastávka pak v
roce 2025 dočasně nahradí stanici metra C
Pankrác, která bude z důvodu propojování se stanicí metra D a její modernizace po celý
rok uzavřena.
Termín realizace a tedy i nutných dopravních omezení je naplánován od 1. 2. 2024 do 31. 12. 2024.
Nová
zastávka tramvaje před OC Arkády si vynutí úplné odstranění středního dělícího ostrůvku, včetně zde vysazených stromů. Budou budovány přeložky horkovodu,
kanalizace,
vodovodu a dalších inženýrských sítí. Po jejich realizaci začne výstavba nového podchodu a samotné tramvajové trati, která má být nově pokryta travním krytem.
„Výstavba podchodu pod ulicí Na Pankráci je podmiňující investicí pro optimální podobu přestupní zastávky. Nový podchod propojují obě nástupiště tramvajové zastávky Pankrác s přilehlou zástavbou a vestibuly stanic metra Pankrác C a D,“ uvedl
radní pro dopravu Jaroslav Míth (ODS).
V rámci omezení, která budou muset řidiči po dobu výstavby akceptovat, je uzavření komunikace ve směru z centra a zavedení objízdné trasy přes ulici 5. května. Ve směru do centra bude provoz veden u křižovatek ve dvou pruzích, s tím, že v kritických místech (
nad budoucím podchodem) bude
doprava svedena do jednoho jízdního pruhu.
Změny se příliš nedotknou MHD, ta bude většinou zachována v dosavadním linkovém vedení. Pouze linka autobusu číslo 134 bude vedena ulicemi Milevská, Pujmanové a Hvězdova.
Pěší vazby budou zachovány v dosavadním režimu první etapy výstavby metra D s tím, že hlavní pěší vazba mezi Arkádami a protilehlým objektem
Gemini se během
stavby bude přesouvat v závislosti na postupu
prací. Pro maminky s kočárky a invalidy i během takto složité výstavby zhotovitel zajistí přístup k výtahu do stanice metra
Pankrác. V rámci bezpečnosti zůstanou zachovávány všechny světelné signalizace, i když v upravených režimech, tak aby
doprava v maximální možné míře fungovala a nevznikaly zde
dopravní zácpy.
V dalších letech plánuje hlavní město prodloužení nové tratě až ke stanici metra Budějovická. Její celková délka pak dosáhne 1,5 km se třemi páry zastávek.