Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Obchod a služby  |  12.01.2024 13:41:14

DATART hlásí povedený závěr roku. Dařilo se mobilům a sušičkám, ale také tyčovým vysavačům

Závěr uplynulého roku hodnotí maloobchodní prodejce elektroniky DATART jako úspěšný. I přes nepříznivou ekonomickou situaci a posilující konkurenci v podobě online tržišť se mu v předvánočním období podařilo dosáhnout rekordních prodejů. Největší zájem měli lidé již tradičně o mobilní telefony a jejich příslušenství, chytré hodinky či automatické kávovary. Oblíbené však byly rovněž tyčové vysavače nebo herní konzole. Za očekáváními naopak lehce zaostaly notebooky či robotické vysavače.

V závěru roku a zejména pak v posledních dvou měsících předcházejících vánočním svátkům v maloobchodě tradičně nastává absolutní vrchol prodejů. Jinak tomu nebylo ani v uplynulém roce. I přes složitější ekonomickou situaci, ve které spotřebitelé více zvažují každý nákup, se maloobchodnímu prodejci DATART v závěru loňského roku dařilo. „Máme za sebou velmi obtížnou, ale současně také dobrou vánoční sezónu. Klíčové období listopadu a prosince nám přineslo zajímavé prodeje – ať už z pohledu tržeb či prodaných kusů zboží. V kontextu celého roku jsou tyto měsíce rozhodující a jsem proto rád, že se opět ukázalo, že naše cesta rozložení sil mezi e-shop a robustní retail je ta správná,“ komentuje výsledky Jan Pospíšil, obchodní ředitel.

Listopadový Black Friday odstartoval vánoční sezónu

Celý listopad se v českém maloobchodu nesl ve znamení Black Friday, během kterého obchodníci nabízeli slevy napříč celým sortimentem. O zvýšenou konkurenci na všech frontách se postaral loňský příchod velkých online tržišť na český trh. „Do boje s našimi tradičními konkurenty se přidaly nové marketplace, což mělo za následek ještě agresivnější ceny a tlak na marži po celý listopad,“ vysvětluje Pospíšil. I to se mohlo promítnout do listopadového propadu trhu s elektronikou, kdy ve většině segmentů tržby klesly o 5-10 % ve srovnání se stejným obdobím v roce 2022.

 „Během akce Black Friday jsme zaznamenali vyšší prodeje o téměř 10 % než ve stejném období v předešlém roce a podařilo se nám posílit podíl na trhu, což vzhledem k současnému vysoce konkurenčnímu prostředí hodnotíme jako velký úspěch,“ shrnuje. Mezi nejpopulárnější produkty během akce Black Friday patřila sluchátka Apple AirPods a herní konzole PlayStation 5.

Listopad je z hlediska prodejů důležitým měsícem pro kategorii velkých domácích spotřebičů, která na tuzemském trhu čelí dlouhodobému poklesu zájmu spotřebitelů. Negativně se trh vyvíjí zejména v kategoriích chlazení a mrazení. „Celý trh velkých domácích spotřebičů klesá již 19 měsíců za sebou. Nám se ale dlouhodobě daří dosahovat podobných výsledků jako v předchozím roce a výrazně tak posilujeme naší pozici na trhu,“ hodnotí Jan Pospíšil. Nárůst zájmu se týká zejména sušiček prádla, jejichž prodeje byly v předchozím roce zasažené skokovým zdražením energií a zákazníci tak jejich nákup mnohdy odkládali.

Vedle velkých elektrospotřebičů od listopadu stoupaly i prodeje těch menších. V kategorii malých domácích spotřebičů byl meziroční nárůst téměř o 13 %. Dále tak v tomto segmentu upevnil svou pozici jedničky mezi zákazníky. Na růstu se nejvíce podílely zejména elektrické zubní kartáčky (+30,8 %) nebo tyčové vysavače (+25,9 %).

Rekordní denní prodeje

Momentum si DATART udržel i v průběhu prosince, kdy dále gradovaly předvánoční prodeje. „Za celý prosinec se nám podařilo překonat plán i výsledky z roku 2022 o 6 %. Čísla z předchozího roku jsme dokázali pokořit každý den od 4. do 22. prosince, kdy se nám podařilo vygenerovat rekordní denní prodej,“ říká Pospíšil. Nejvíce se na růstu podílely prodeje mobilních telefonů a jejich příslušenství, chytrých hodinek, automatických kávovarů, tyčových vysavačů, ale také sušiček prádla. Méně se naopak dařilo segmentu notebooků, chladniček, praček či robotických vysavačů. Výrazně rostly především prodeje značek Apple, ETA, TCL, Playstation, Acer, Dyson či Garmin.

Na předvánoční nákupní šílenství vzápětí mezi svátky navázaly povánoční slevy zaměřené na zúžení skladových zásob po Vánocích. Největší poptávku je aktuálně v segmentu velkých domácích spotřebičů, televizí, mobilních telefonů a příslušenství k nim. Často se jedná o produkty, kterými si lidé dělají radost a pořizují si je za peníze, které našli pod stromečkem.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688