Ministr dopravy Martin Kupka: Chceme, aby konečná podoba EURO 7 byla realistická
Ve čtvrtek proběhne v Bruselu jednání tzv. trialogu o konečné podobě normy EURO 7. V jeho rámci se bude projednávat původní podoba návrhu normy prezentovaná Evropskou komisí, podoba vzešlá z jednání ministrů členských států na zasedání Rady pro konkurenceschopnost a podoba přijatá Evropským parlamentem, na níž se významně podílel Alexandr Vondra. Výsledkem trialogu by měla být dohoda o finálním znění této klíčové normy.
Česká republika spolu se stejně smýšlejícími zeměmi letos prosadila zásadní změny v původním návrhu normy. Jde především o realistické nastavení emisních limitů a testovacích podmínek pro osobní vozidla dle EURO 6, o zachování standardů emisí pro dodávková vozidla a současných testovacích podmínek pro nákladní vozidla.„Usilujeme o zachování dostupné mobility pro široké vrstvy veřejnosti ve všech členských státech Evropské unie, stejně jako konkurenceschopnosti evropského automobilového průmyslu, který je pro Evropu jedním z ekonomických pilířů. V neposlední řadě sledujeme také to, aby špatná regulace ve výsledku nehrozila více poškodit životní prostředí než mu pomoci,“ vysvětluje ministr dopravy Martin Kupka.
Vše probíhá v úzkém kontaktu nejen se Španělskem jako předsednickou zemí, ale významné aktivity vyvíjí i české Stálé zastoupení v Bruselu. Spolupráci a podporu poskytuje i Sdružení automobilového průmyslu.
„Usilujeme o zachování dostupné mobility pro široké vrstvy veřejnosti ve všech členských státech Evropské unie, stejně jako konkurenceschopnosti evropského automobilového průmyslu, který je pro Evropu jedním z ekonomických pilířů. V neposlední řadě sledujeme také to, aby špatná regulace ve výsledku nehrozila více poškodit životní prostředí než mu pomoci,“ vysvětluje ministr dopravy Martin Kupka.
Vše probíhá v úzkém kontaktu nejen se Španělskem jako předsednickou zemí, ale významné aktivity vyvíjí i české Stálé zastoupení v Bruselu. Spolupráci a podporu poskytuje i Sdružení automobilového průmyslu.
„My jako výrobci automobilů stojíme před velkou výzvou – ukončit výrobu spalovacích vozů už v roce 2035. Je naprosto klíčové, aby norma EURO 7 neznamenala, že se spalovací auta stanou pro běžného zákazníka nedostupnými. Stále jsou tu některé požadavky Evropského parlamentu, například ohledně otěru z brzd či životnosti baterií, které nejsou z našeho pohledu reálné a negativně by dopadly i na zákazníky,“ komentuje Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz