ŘSD zprovozňuje jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu na silnici I/38 (Mladá Boleslav - Nymburk - Kolín - Čáslav - Jihlava - Znojmo)
Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje v pondělí 11. prosince jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu na silnici I/38. Stavba propojí okružní křižovatku na východním okraji města se stávající silnicí I/38.
„Nový obchvat naváže na takzvaný severovýchodní diametr, který obyvatelům Havlíčkova Brodu slouží už od roku 2003, a propojí silnici I/34 na severovýchodě města se silnicí I/38 na jihu. K odvedení veškeré tranzitní dopravy však stále chybí jihozápadní obchvat města, který by odklonil dopravu po silnici I/34. Realizaci jihozápadního obchvatu máme proto do budoucna v plánu,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
Součástí stavby je celkem 10 mostních objektů, z toho 7 na silnici a 3 nad silnicí a k tomu jeden podchod. Motoristům budou k dispozici dvě mimoúrovňové křižovatky, a to MÚK Termesivy a MÚK Skalka.
Pamatováno je i na ochranu přírody. Silnici lemuje stovky metrů dlouhé a přibližně půl metru vysoké hrazení z pozinkovaného plechu, které má zabránit průniku obojživelníků z přilehlých mokřadů na vozovku. Obchvat ve třech místech překlenuje železniční trať a v šesti místech místní toky, včetně řeky Sázavy. Celkový objem zemních prací je výjimečný. Odkopáno bylo 469 tisíc m³ zeminy a v násypech jí je použito přes 194 tisíc m³. Na vozovku bylo upotřebeno přes 40 tisíc tun asfaltové hmoty.
Součástí stavby je celkem 10 mostních objektů, z toho 7 na silnici a 3 nad silnicí a k tomu jeden podchod. Motoristům budou k dispozici dvě mimoúrovňové křižovatky, a to MÚK Termesivy a MÚK Skalka.
„Díky novému obchvatu dojde k odklonu tranzitní dopravy z centra města, kde aktuálně projíždí každý den téměř 25 tisící vozidel. Pro řidiče bude jízda po novém obchvatu plynulejší a bezpečnější, obyvatelé Havlíčkova Brodu se mohou těšit na výrazné snížení hluku a celkové zlepšení životního prostředí ve městě. Kromě dostavby jihozápadního obchvatu chystáme také přestavbu severovýchodní části,“ konstatoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Pamatováno je i na ochranu přírody. Silnici lemuje stovky metrů dlouhé a přibližně půl metru vysoké hrazení z pozinkovaného plechu, které má zabránit průniku obojživelníků z přilehlých mokřadů na vozovku. Obchvat ve třech místech překlenuje železniční trať a v šesti místech místní toky, včetně řeky Sázavy. Celkový objem zemních prací je výjimečný. Odkopáno bylo 469 tisíc m³ zeminy a v násypech jí je použito přes 194 tisíc m³. Na vozovku bylo upotřebeno přes 40 tisíc tun asfaltové hmoty.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz