V českých e-shopech roste obliba Apple Pay a Google Pay
Nabízet zákazníkům platbu kartou je pro české e-shopy už samozřejmostí. V posledních letech se derou do popředí zájmu kupujících také modernější metody – Apple Pay a Google Pay už jsou na třetím a čtvrtém místě žebříčku popularity. Platební brána Comgate umožňuje jejich integraci přímo do košíku.
Zákazník českých e-shopů byl dlouho považován za konzervativce, který nedá dopustit na dobírku. V posledních letech už je jednoznačnou jedničkou mezi platebními metodami platba kartou online a podle E-commerce Study, kterou provedla Asociace pro elektronickou komerci letos na podzim, stoupají v oblibě zákazníků také příbuzné metody, tedy Apple Pay a Google Pay.
Podle průzkumu APEK využívalo v roce 2023 43 % kupujících nejčastěji platbu kartou, 15 % platilo bankovním převodem. Apple Pay se poprvé probojovalo na třetí příčku s 9 %, v závěsu je Google Pay s 8 %. Z tabulky je vidět, že dříve populární dobírka a platba při osobním převzetí jsou až za nimi.
Ještě před čtyřmi lety byla podle údajů APEK situace úplně opačná – na dobírku hotově platilo nejčastěji 14 % zákazníků, na dobírku kartou 7 %, Apple Pay a Google Pay se dohromady vešly do dvou procent.
To, že si zákazníci zvykli platit za zboží předem, je dobrá zpráva pro e-shopy. V případě dobírky musel obchodník čekat na to, až kupující zboží převezme a doručovací službě předá peníze, teprve potom mohla platba doputovat k němu. U platby kartou, Apple Pay i Google Pay probíhá potvrzení i převod prakticky okamžitě. To, že zákazník platí předem, navíc pomáhá eliminovat nešvar spjatý s dobírkou – nevyzvednuté zásilky.
V čem tkví kouzlo platebních metod spjatých s technologickými firmami ze Silicon Valley? I v porovnání s platbou kartou jsou rychlejší a bezpečnější, uživatelská zkušenost je ušitá na míru podporovanému zařízení. Obě tyto služby nabízejí uložení údajů o platební kartě do Peněženky Apple, resp. Peněženky Google, platba pak probíhá bez složitého vypisování čísla karty, data expirace a ověřovacího kódu. Všechna data jsou uložena v dané službě a zašifrována, zákazník platbu ověřuje biometricky (otiskem prstu, Face ID…). Čísla, která jdou na platební bránu, jsou virtuální, skutečné číslo karty zůstává u Apple Pay / Google Pay. Na platební bráně Comgate patří obě tyto platební metody mezi úplně nejrychlejší.
Díky tomu, že Comgate podporuje Checkout SDK, tedy nejpojkročilejší metodu integrace platební brány, je navíc z pohledu e-shopu možné implementovat Apple Pay i Google Pay přímo do košíku. Z nákupního procesu tedy vypadne přesměrování na platební bránu, což zákazníkovu cestu k dokončené platbě ještě více urychluje a zjednodušuje. Pro obchodníka to pak znamená vyšší počet dokončených plateb.
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisíc klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz