Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Výsledky  |  08.12.2023 10:53:51

Průzkum: Vysoké ceny za zboží a služby ovlivnily vánoční nákupy dvou třetin Čechů Nejčastěji chtějí utratit za dárky maximálně 10 000 Kč

Klarna ilustrační průzkum

Švédský fintech Klarna, platební a nákupní služba, která plně využívá umělou inteligenci, provedla průzkum, který zkoumal nákupní chování a plány Čechů během Vánoc.

Z průzkumu vyplynulo, že 64 % Čechů výrazně pocítilo zvýšení cen za zboží a služby a muselo tomu přizpůsobit své výdaje. Téměř třetina lidí uvedla, že chtějí za dárky letos utratit maximální částku 10 000 . Nízké ceny hledají lidé nejvíce na internetu (79 %), stejně tak sem chodí pro inspiraci (69 %). Online obchody volí 89 % dotázaných z důvodu ušetření času, v kamenných obchodech naopak vidí výhodu společenské interakce (71 %).

Téměř polovina lidí si letos vytvořila předběžný rozpočet, kterého se chce striktně držet - nejvíce mileniálové (62 %). Většinu svých nákupů chce 34 % respondentů uskutečnit online, přičemž 39 % chce útratu rozdělit rovnoměrně mezi online a offline obchody. Nejsilnější skupinou, která nakupuje na Vánoce online jsou mileniálové (47 %), kteří zároveň zamíří nejméně do kamenných obchodů (10 %).

Téměř tři čtvrtiny (69 %) respondentů se rozhodlo nakupovat cenově výhodné zboží, 33 % se pak chystá utratit pouze za to, na které bude sleva. Více než polovina lidí (52 %) omezí nákupy, které nejsou nutně potřeba, nebo nakoupí celkově méně věcí (55 %). Někteří lidé (16 %) zkusí také prodat zboží, které již vlastní a výdělek využijí k financování dárků - nejvíce mileniálové (21 %), nejméně baby boomers (8 %).

Odložené platby táhnou

Polovina lidí uvedla, že by využila možnost rozdělení utracené částky do několika plateb bez navýšení, jakou nabízí například Klarna.

Během předvánoční sezóny evidujeme čím dál větší zájem o využití Klarny a to zejména na nákup dárků.Zákazníky čekají nárazově vyšší výdaje, než po zbytek roku, takže je zcela logické, že hledají tu nejvýhodnější možnost, jak je rozložit bez zbytečného stresu, ” říká Tereza Obrtáč, Country manažerka pro Česko.

Sledování výdajů a nákupní triky

Hlídat si výdaje plánuje nejvíce Čechů pomocí zapisování poznámek (45 %), 23 % použije k udržení přehledu osobní počítač. 43 % lidí plánuje využít svá členství ve věrnostních programech prodejců, 41 % chce sledovat srovnávače cen a 28 % bude nakupovat prostřednictvím mobilních aplikací. Nevyužívat dekorace, které spotřebovávají příliš energie uvedlo jako způsob ušetření 29 % lidí, 34 % chce lépe naplánovat nákup potravin, aby se vyhnuli zbytečnému plýtvání a vyhazování.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688