Jak se daří distribučním kanálům v německém pojišťovnictví?
Celostátní svaz německého pojišťovnictví (GDV) zveřejnil nové vydání publikace „Fakta k pojišťovnictví“, která poskytuje na základě klíčových údajů a informací přehled o pojišťovnictví v Německu a o jeho roli ve společnosti a hospodářství. Základní údaje obsažené v této publikaci byly již na tomto portálu publikovány. Kromě nich jsou v ní prezentovány i další cenné údaje, a to například o distribučních kanálech v německém pojišťovnictví.
Podíly na nové produkci v roce 2022 jsou prezentovány v níže uvedené tabulce.
Distribuční kanály v německém pojišťovnictví (%)
Výhradní PZ |
PZ pro více pojišťoven |
Makléř |
Úvěrová instituce |
Přímý obchod vč. portálů |
Ostatní | |
životní | 39,2 | 7,6 | 26,9 | 20,0 | 3,0 | 3,3 |
zdravotní | 54,2 | 3,1 | 27,8 | 3,7 | 8,5 | 2,7 |
majetkové, úrazové, odpovědnostní | 42,6 | 3,7 | 39,8 | 6,3 | 3,1 | 4,5 |
motorových vozidel | 46,3 | 2,4 | 24,8 | 3,1 | 18,5 | 4,9 |
právní ochrany | 57,3 | 2,8 | 20,8 | 7,9 | 7,9 | 3,3 |
Zdroj: GDV 2022
Poznámky/vysvětlivky:
PZ = pojišťovací zprostředkovatel (buď výhradní nebo zprostředkující pro více pojišťoven)
Makléř = pojišťovací makléř
Přímý obchod včetně srovnávacích portálů
Zdravotní pojištění = soukromé zdravotní pojištění
Tabulka sestavena redakcí oPojištění.cz dle příslušného grafu GDV
K této tabulce je nutno nejdříve dodat, že distribuční kanály se v této širší struktuře nesledují na všech pojistných trzích EU. Může to být ovlivněno například legislativou, tradicí či ochotou členů asociací dodávat příslušné údaje. Proto je tabulka GDV opravdu cenná. Jednoznačně z ní vyplývá, že v Německu hrají u sledovaných typů pojištění rozhodující úlohu výhradní pojišťovací zprostředkovatelé. Jejich podíl na nové produkci u pojištění právní ochrany a soukromého zdravotního pojištění přesahuje 50 %.
Na druhém místě jsou u všech sledovaných pojištění pojišťovací makléři s tím, že jejich podíl na nové produkci v majetkovém, úrazovém a odpovědnostním pojištění dosahuje téměř 40 %. V životním pojištění mají dosti vysoký podíl na nové produkci úvěrové instituce, a to 20 %. U pojištění motorových vozidel se výrazněji prosazuje i přímý obchod včetně srovnávacích portálů (18,5 % na nové produkci). Nicméně by bylo žádoucí sledovat v budoucnu postavení těchto portálů samostatně a oddělit od nich přímý obchod pojišťoven. I tak lze ale tvrdit, že digitalizace se projevuje v pojištění motorových vozidel ze sledovaných pojištění nejvíce.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz