E-shopům se daří lépe než loni, ukazuje průzkum Comgate
Bezmála tři čtvrtiny obchodníků v e-commerce hlásí stejné nebo lepší tržby v porovnání s minulým rokem. Vyplývá to z předvánočního průzkumu společnosti Comgate, do kterého se zapojilo přibližně 500 podnikatelů, kteří využívají platební bránu.
Lepší současná situace i více optimismu směrem k vánoční sezóně a nadcházejícímu roku 2024 – to hlásí e-shopaři v tradičním předvánočním průzkumu Comgate. Na otázku týkající se ekonomického srovnání letošního a loňského roku odpovědělo 45,7 % respondentů, že má stejné tržby, 28,6 % obchodníků eviduje vyšší než dvacetiprocentní nárůst. Pouze něco přes 25 % e-shopařů zaznamenalo významnější propad.
Pokud jde o výhled na vánoční sezónu, přibližně 73 % obchodníků věří, že bude mít stejný nebo lepší průběh v porovnání s rokem 2022. Ještě optimističtější vyhlídky si e-shopaři drží pro rok 2024. Více než polovina jich očekává obdobné tržby jako letos, 25,2 % respondentů odhaduje, že jejich tržby vzrostou o více než 20 % v meziročním srovnání, jen 8,3 % obchodníků předpovídá významný pokles.
Z odpovědí týkajících se vývoje letošního roku se zdá, že trh už neprochází takovými turbulencemi jako v době divokého zvyšování cen energií a nájmů. Inflace obchodníky zasahuje, ovšem více než polovina z těch, kteří se do průzkumu zapojili, k opatřením vyplývajícím z ekonomické situace sahat nemusela. Ostatní nejčastěji snižovali skladové zásoby nebo náklady na zaměstnance. Zajímavý je také pohled na rozmanitost odpovědí, které se skrývají v kolonce „ostatní“ – někteří obchodníci se v reakci na ekonomickou situaci více zaměřili na zahraniční trh, jiní zase upravovali strukturu sortimentu. Úsměvné je, že skupina e-shopařů, kteří snižovali výdaje na marketing, je téměř stejně početná jako množina těch, kteří naopak do marketingu investovali více (kolem 1,5 %).
Kromě ekonomických ukazatelů se předvánoční průzkum Comgate mezi podnikateli s platební bránou zabývá také některými aktuálními tématy – a tak se ukazuje například to, že necelých 45 % e-shopů využívá umělou inteligenci, nejčastěji na úkoly týkající se copywritingu, méně v oblasti produktové grafiky nebo zákaznické podpory
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisíc klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz