Neobvyklou, ale přesto úspěšnou strategii při získávání klientů zvolilo vedení eBanka, a.s. , která se zaměřuje na internetové bankovnictví. Každý zaměstnanec dostal za úkol dát bance telefonní čísla několika desítek svých přátel a známých. Školení pracovníci jim poté předložili nabídku banky. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny.
Akce byla nazvána Letní bouře. Šéf eBanky Lašák Radomír, Ing MBA si však na to, jak jeho podřízení plní stanovené úkoly, v podnikovém časopisu echo eBanky postěžoval. "Není přece možné, aby celkem 375 zaměstnanců banky nepředalo žádný, opakuji žádný kontakt na své přátele a známé. A dalších 208 předalo méně než dvacet kontaktů," píše Lašák.
Ředitel uvádí, že šel zaměstnancům příkladem. Bance dal seznam dvou set jmen, mezi nimiž jsou i šéfové velkých tuzemských firem. "Očekávám, že po příští aktualizaci výsledků Letní bouře budou mít všichni zaměstnanci odpovídající počet předaných kontaktů," pokračuje v podnikovém listu Lašák.
Výsledky Letní bouře a přehled o plnění úkolů dostávají k dispozici všichni zaměstnanci eBanky. Vedení má tak dokonalý přehled o tom, kdo se jak snažil. "Při správné motivaci by podřízení svému zaměstnavateli pomohli bez problémů. Pokud se tak nestalo, je to selhání vedení," domnívá se šéf Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš.
"Pokud zaměstnanec žádné kontakty bance nepředal, o něčem to svědčí," řekl o oprávněnosti zadávat zaměstnancům takové úkoly Lašák. "Všechno bylo ovšem dobrovolné. Nikoho kvůli nedodání kontaktů nebudu vyhazovat," dodal vzápětí. eBanka podle Lašáka získávala v letních týdnech v průměru dvakrát více klientů než začátkem letošního roku.
Ostatní banky takové kampaně k přilákání klientů nedělají. "O tom jsem nikdy neslyšela, jsem přitom v kontaktu s lidmi z většiny bank," říká šéfka bankovních odborů Marie Klucová. "Postupem eBanky se budeme zabývat. Existuje předpoklad, že jde o závažný případ, který spadá do naší kompetence," řekla mluvčí Úřadu pro ochranu osobních údajů Hana Štěpánková.
-joh-, -ph-
|