mdcr.cz (MD ČR)
Doprava  |  02.11.2023 13:00:00

Prahu, Vratislav a Trojměstí na baltském pobřeží spojí od prosince 2024 nová železniční linka

Ministerstvo dopravy ČR a České dráhy s ročním předstihem uzavřely desetiletou smlouvu na zajištění veřejných služeb v přepravě cestujících veřejnou drážní dopravou na lince Ex 32 PrahaPardubiceLichkov státní hranice (– Polsko) pro období jízdního řádu 20252034. Tato dohoda představuje významný krok směrem k posílení mezistátního spojení a umožní spojit českou metropoli Prahu a východní Čechy s polskými městy Vratislav, Poznaň, Bydhošť, Gdaňsk a Gdynia.

Prahu, Vratislav a Trojměstí na baltském pobřeží spojí od prosince 2024 nová železniční linka
„Průběžně pracujeme na zlepšení dopravního spojení České republiky s našimi sousedy u všech druhů dopravy. Zvlášť velkou pozornost věnujeme ekologické železniční dopravě, jejímu zrychlení, zvýšení kapacity tratí a zavádění nových kvalitních spojů. Do této strategie zapadá i vytvoření nové česko-polské linky, která spojí Prahu a východní Čechy se západní částí Polska včetně turisticky atraktivních destinací, jako jsou Vratislav a baltské pobřeží. Takové spojení zde dlouho chybělo. Dosud mířily dálkové spoje do Polska pouze přes Bohumín. Jsem přesvědčen, že tato česko-polská spolupráce podpoří vzájemnou turistiku i další ekonomické vztahy,“ říká Martin Kupka, ministr dopravy ČR.

„Přidělení zakázky na provozování této nové linky Českým dráhám dokazuje, že umíme připravit kvalitní a cenově atraktivní nabídku. Na této lince budeme spolupracovat s naším polským partnerem PKP Intercity a společně na ní zajistíme obvyklý komfort vlaků EuroCity, jako jsou klimatizované vozy, přístup na internet přes palubní Wi-Fi síť nebo možnost napájení cestovní elektroniky. Cesta mezi Prahou a polskou Vratislaví by měla trvat kolem 4 hodin, což je podstatně méně, než tomu bylo v minulosti,“ uvádí Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Komfort a kvalitní služby

Vlaky na lince Ex 32 PrahaPardubice – Vratislav – Gdynia budou provozovány klimatizovanými vozy standardu EuroCity Českých drah a PKP Intercity. Soupravy nabídnou cca 250 míst k sezení a budou vybaveny pro přepravu osob na vozíku, kočárků a jízdních kol. Cestující budou mít k dispozici řadu služeb, včetně přístupu k internetu přes palubní Wi-Fi síť a nabídky občerstvení. Ta bude zpočátku roznáškovou formou a od jízdního řádu 2026 se plánuje nasazení restauračního vozu nebo bistrovozu, což ještě více zvýší komfort cestování.

Zlepšení dostupnosti a cestovních časů

Cesta mezi Prahou a Vratislaví na této lince by měla trvat kolem 4 hodin a mezi Prahou a Gdyní okolo 9 hodin. V Česku se plánují vedle Prahy také zastávky v Kolíně, Pardubicích, Ústí nad Orlicí, Letohradě, Jablonném nad Orlicí a v Lichkově. Vlaky budou odjíždět čtyřikrát denně z obou konců trasy v 4hodinovém intervalu. Přesné trasy vlaků budou součástí přípravy jízdního řádu 2025.

Nová železniční linka Ex 32 PrahaPardubice – Vratislav – Gdynia představuje významný krok k posílení mezistátního spojení mezi Českou republikou a Polskem. Cestujícím nabídne moderní komfort, rychlou přepravu a širokou škálu služeb. V roce 2009 jezdila dvojice přímých rychlíků Praha – Vratislav přes Hradec Králové s cestovním časem zhruba 6,5 hodiny. V roce 2010 pak jezdil pár vlaků Orlice Pardubice – Vratislav. Při cestě z Prahy byl nutný přestup a nejrychlejší spojení trvalo více než 5 hodin. Nové vlaky tak nabídnou oproti minulosti podstatné rychlejší a kvalitnější spojení české a dolnoslezské metropole. Cesta z Prahy a z Čech do Gdaňsku linku Ex 32 pak bude zhruba o 3 hodiny rychlejší než současná jízda přes Bohumín a Varšavu.


Nová železniční linka Ex 32 PrahaPardubice – Vratislav – Gdynia představuje významný krok k posílení mezistátního spojení mezi Českou republikou a Polskem. Cestujícím nabídne moderní komfort, rychlou přepravu a širokou škálu služeb. V roce 2009 jezdila dvojice přímých rychlíků Praha – Vratislav přes Hradec Králové s cestovním časem zhruba 6,5 hodiny. V roce 2010 pak jezdil pár vlaků Orlice Pardubice – Vratislav. Při cestě z Prahy byl nutný přestup a nejrychlejší spojení trvalo více než 5 hodin. Nové vlaky tak nabídnou oproti minulosti podstatné rychlejší a kvalitnější spojení české a dolnoslezské metropole. Cesta z Prahy a z Čech do Gdaňsku linku Ex 32 pak bude zhruba o 3 hodiny rychlejší než současná jízda přes Bohumín a Varšavu.
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688