Proč je důležité nabízet zákazníkům platbu bankovním převodem
Když se řekne platba na internetu, většina lidí si představí platbu kartou VISA nebo Mastercard. Pro e-shopaře je ale velmi důležité nabízet zákazníkům také jiné platební metody. Jinak kupující prostě nezaplatí a půjde hledat zboží ke konkurenci.
Platba kartou Visa nebo Mastercard je nejpoužívanější platební metodou na českém internetu, stále však stoupá počet zákazníků, kteří preferují jiné způsoby. Jejich důvody jsou různé. Někdo principiálně odmítá zadávání čísla karty kamsi na internet, někdo vychází z toho, že opisování údajů je zdlouhavé a nese riziko chyby. Jiný má pro jistotu na kartě nastavený nízký limit pouze pro běžné denní potřeby.
Na platební bráně Comgate každopádně evidujeme kolem 20 % českých nebo slovenských plateb bankovním převodem, tedy bez použití karty. To už je podstatná část kupujících, o které může obchodník nabízející pouze platby kartou přijít.
A pokud prodává do jiných zemí, je nabídka „nekaretních“ platebních metod v podstatě povinností. Například v sousedním Polsku se 60 až 70 % plateb odehraje prostřednictvím tamní populární služby Blik – to pozorujeme na platební bráně Comgate a zároveň to potvrzují i nezávislé zdroje.
V Rakousku používá necelá pětina zákazníků e-shopů službu EPS Austria, v Belgii se podle informací důvěryhodného portálu Statista až 80% plateb realizuje v systému Bancontact. V Nizozemsku je populární služba iDeal… Vidíme tedy, že platby bankovním převodem bez použití karet jsou běžnou praxí napříč Evropou, v některých zemích dokonce dominují.
Dobrá platební brána by proto měla kromě samozřejmých plateb kartou nabízet i další metody, které zohledňují lokální i všeobecné zvyklosti. A konkrétně bankovní převody jsou pro obchodníka navíc výhodné i tím, že se na ně obvykle váží nižší transakční poplatky.
Platební brána Comgate nabízí několik způsobů bankovních převodů, které jsou pro zákazníka praktické v každé situaci a na každém zařízení – převod s předvyplněnými údaji a okamžitým potvrzením platby, převod v režimu Open Banking Standard, univerzální převod s ručním vyplněním údajů nebo platbu pomocí QR kódu, která je mimořádně populární zejména u zákazníků nakupujících na desktopu. Detailní popis těchto metod najdete na stránkách Comgate.
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisícům klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz