Zkrácení zákonem stanovené minimální lhůty pro objednání asistence v železniční přepravě
Cestující se zdravotním postižením mohou nově objednávat asistenci v železniční přepravě v minimální lhůtě 36 hodin před plánovaným odjezdem vlaku. Došlo tak ke zkrácení této lhůty z dosavadních 48 hodin. Jednotliví dopravci si ale mohou dle svých možností nastavit i kratší lhůty.
Právní úprava byla přijata na základě evropského nařízení o právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě, které upravuje tuto lhůtu v délce 24 hodin. Jednotlivé členské státy však mohly až do 30. června 2026 využít výjimku, kterou uplatnila i Česká republika. Objednávat asistenci s 24 hodinovým předstihem i v ČR tak bude možné od 1. července 2026.
Asistence v železniční dopravě se poskytuje zajištěním pomoci cestujícím se zdravotním postižením a osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace při nástupu a výstupu do/z vlaku nebo zajištěním doprovodu k vlaku. Objednání předem je důležité jak z důvodu zajištění potřebného personálu, tak pro zajištění odpovídajícího technického vybavení, např. vagonu s přepravní plošinou či kupé pro vozíčkáře, příp. přepravní plošiny na nástupišti.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz