mdcr.cz (MD ČR)
Doprava  |  03.10.2023 10:26:47

Modernizace mezi Karlštejnem a Berounem startuje. Práce méně ovlivní dopravu - hodnota zakázky je bezmála 2,3 miliardy korun

Správa železnic podepsala v tomto týdnu smlouvu na rekonstrukci trati mezi Karlštejnem a Berounem. Stavbu budou realizovat společnosti Elektrizace železnic Praha a SWIETELSKY Rail CZ. Hodnota zakázky je bezmála 2,3 miliardy korun. Stavební práce zahrnují kompletní obnovu 7,1 kilometru dlouhého úseku, vyžádají si menší omezení provozu, než se předpokládalo. K zahájení stavby dojde letos v listopadu, její dokončení se předpokládá v roce 2026.

Modernizace mezi Karlštejnem a Berounem startuje. Práce méně ovlivní dopravu
Stavba se nachází ve složitém území CHKO Český kras, s velmi omezeným přístupem na staveniště v úzkém údolí řeky Berounky. Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí zejména v okolí obce Tetín.

Vybudování nové odbočky Lom přibližně v polovině traťového úseku zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz vlaků. Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 120 km/h.

„Vzhledem k velmi vysokému vytížení toho koridorového úseku bylo důležitým kritériem veřejné zakázky co nejmenší omezení provozu. Do soutěže se přihlásil jeden uchazeč a nabídl provedení prací s nižší potřebou výluk, než předpokládal projekt, navíc bez úplného přerušení provozu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Jak dodal, součástí nabídky zhotovitele byly pohotovostní služby pro případ mimořádných událostí.

Práce tak budou probíhat za jednokolejného provozu. Díky příslušným opatřením bude kolem pracovních míst zavedena vyšší rychlost projíždějících souprav, a to 80 km/h namísto běžně používaných 50 km/h.

Realizace stavby Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo) je schválena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).


Vybudování nové odbočky Lom přibližně v polovině traťového úseku zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz vlaků. Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 120 km/h.

„Vzhledem k velmi vysokému vytížení toho koridorového úseku bylo důležitým kritériem veřejné zakázky co nejmenší omezení provozu. Do soutěže se přihlásil jeden uchazeč a nabídl provedení prací s nižší potřebou výluk, než předpokládal projekt, navíc bez úplného přerušení provozu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Jak dodal, součástí nabídky zhotovitele byly pohotovostní služby pro případ mimořádných událostí.

Práce tak budou probíhat za jednokolejného provozu. Díky příslušným opatřením bude kolem pracovních míst zavedena vyšší rychlost projíždějících souprav, a to 80 km/h namísto běžně používaných 50 km/h.

Realizace stavby Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo) je schválena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688