Středočeský Kraj a Mladá Boleslav se dohodly na vstupu města do Standardů dopravní obslužnosti. Omezení veřejné dopravy naopak nejspíše čeká Tišice, Všetaty a Byšice
Po dlouhých jednáních, která trvala déle než rok, se Středočeský kraj a Mladá Boleslav dohodly na vstupu města do krajského systému Standardů dopravní obslužnosti. Kraj a město během těchto jednání definovaly potřebnost a vytíženosti jednotlivých spojů, stejně jako podmínky smluvní dokumentace.
Odlišná situace je naopak u obcí Tišice, Byšice a Všetaty. Středočeský kraj tak reaguje na skutečnost, že vedení obcí a městyse stále nepřistoupilo na Standardy dopravní obslužnosti a více než rok trvající jednání nevedly k žádnému výsledku. Cestujícím v těchto obcích by pak sloužil nižší počet autobusových i vlakových spojů. Kraj nadále deklaruje, že je připraven k okamžitému jednání a v tomto smyslu dnes informoval i dotčené obecní úřady a úřad městyse.
„Příčinou je neochota vedení obcí a městyse přistoupit do systému SDO,“ připomíná možný scénář Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy a pokračuje: „Staly by se černými pasažéry v celém systému PID, což by nebylo fér vůči takřka všem ostatním obcím a městům Středočeského kraje s výjimkou města Kladna. Jako objednavatelé regionální dopravy proto přistoupíme k regulaci počtu spojů autobusů o i osobních vlaků tak, abychom vyhověli základním principům schváleným v rámci zavedených standardů,“ konstatuje Petr Borecký.
Jednání mezi krajem a vedeními samospráv trvala více než rok. Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) tedy dnes, prostřednictvím datové schránky, všechny tři samosprávy informovala o tom, že v případě, že by se nakonec rozhodly změnit své stanovisko, aby o tom kraj závazně informovaly nejpozději do pátku 18. 8. 2023. „Toto datum je dáno lhůtami Správy železnic pro vydání konečného návrhu jízdního řádu pro příští rok. V případě pozdější případné změny stanoviska nejsme schopni garantovat znovuzavedení zastavování spojů dříve, než při následující celostátní změně jízdních řádů v červnu, resp. prosinci 2024,“ míní Petr Borecký. „Postupujeme partnersky, nikoliv mocensky. Jsme stále připraveni ohledně řešení dopravy věcně jednat. Poskytujeme zástupcům obce i městyse dostatek času na případné přehodnocení. Stále však trvám na tom, že pravidla platí pro všechny stejně.“
Pakliže nebude výzva k přehodnocení vyslyšena, změny se projeví 10. prosince 2023, tedy s každoroční změnou jízdních řádů. „Podobně delší jednání kraj zaznamenal i v Příbrami anebo Mladé Boleslavi. Města však příslušné smlouvy již poslala do rad a zastupitelstev. Včera jsme například na jednání rady schválili patřičné smlouvy s Mladou Boleslaví,“ uzavírá Petr Borecký.
V systému SDO je zahrnuto více než 95 procent měst a obcí Středočeského kraje, které se tak podílejí se na financování kvalitní regionální dopravy v našem kraji.
Možná omezení
- - Vybrané vlaky linek R43 a S3 budou Všetaty, Tišicemi a Byšicí pouze projíždět anebo jízdu ukončí/začnou v Neratovicích (Os 9520, Os 9522 o sobotách a svátcích, Sp 1540, Os 9526, Os 9528, Os 9530, Os 9532, Os 9534, Os 9536, Os 9538, Os 9540, Os 9523, Os 9541, Sp 1543, Os 9543, Os 9525, Sp 1545, Os 9527, Os 9533, Os 9535, Os 9537)
- - Autobusová linka 472 z Tišic do Mělníka nebude posílena (již od 3. 9.)
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz