Digitální dovednosti Němců: Co jim jde a v čem se ztrácejí?
Přinášíme konkrétní výstupy z ankety podrobněji:
- Používání internetu: 88 % Němců použilo internet v posledních 3 měsících. Z osob mladších 50 let používají web prakticky všichni (100 %) a z osob ve věku 50 až 64 let stále ještě celých 94 %. Ve věkových skupinách nad touto hranicí je to již méně: 65 % lidí ve věku 65 až 74 let bylo v posledních třech měsících online; ve věku 75 let a více to bylo 58 % lidí.
- Posílání e-mailů: Téměř každý, kdo používá internet, umí také posílat e-maily. Tato základní digitální kompetence je tedy na vrcholu. 94 % respondentů v anketě se považuje (v podstatě) za schopné to udělat, a tato hodnota je vysoká napříč všemi věkovými skupinami.
- Internetová rešerše/vyhledání informací: Jak najdu na internetové síti informace, které potřebuji? 90 % uživatelů internetu je přesvědčeno, že ví, jak na to. Naprostá většina generace mladší 50 let (95 %) tuto dovednost ovládá. Jak používat vyhledávače ví 90 % lidí ve věku 50-64 let, a také tři čtvrtiny starších lidí (64-74 let: 75 %; 75 let a více: 77 %).
- Uskutečňování videohovorů: Během pandemie covidu-19 zažívaly soukromé telefonické videohovory boom. V současné době se vyjadřují přibližně dvě třetiny uživatelů internetu a účastníků ankety (68 %), že je jim známo, jak vést videohovor. Jak už v této problematice obecně platí, čím mladší lidé, tím jsou v této oblasti zkušenější. 80 % lidí ve věku 16 až 29 let, 71 % ve věku 30 až 49 let, 69 % ve věku 50 až 64 let, 58 % ve věku 65 až 74 let a 45 % ve věku 75 let ve studii prohlásilo, že ví, jak uskutečnit videohovor.
- Nastavení/instalace zařízení: Nový aparát – tiskárna, smartphone, PC. Na začátku je třeba prakticky každé zařízení nejprve nastavit, než je možné ho používat. Kdo to obvykle zvládne sám bez externí asistence? Celkem 56 % lidí, kteří používají internet, si dokáže svá zařízení nainstalovat samostatně. Zejména senioři to však často nedokážou: pouze 15 % osob ve věku 75 let a více se dokáže bez cizí pomoci postarat o prvotní nastavení techniky.
Digitální dovednosti byly hlavním tématem letošního festivalu Digitaltagu, konaného 16. června. Na více než 1 500 zahrnutých akcích se pořadatelé zaměřili především na snižování strachu z používání a manipulace s technikou, vysvětlování datové džungle a na bezpečné využívání digitálních nabídek. Společnost Bitkom se Digitaltagu zúčastnila jako partner. Prezident Achim Berg na okraj této události i na základě výše popsané ankety řekl: „Naprostá většina lidí v Německu používá digitální technologie jako samozřejmost – pro mnohé však digitalizace probíhá příliš rychle a oni s vývojem nestíhají držet krok. Musíme proto zlepšit výuku digitálních a mediálních dovedností od dětství až po stáří.“
Paleta celonárodní nabídky na Digitaltagu sahá pravidelně od workshopů, seminářů a tematicky zaměřených panelů až po dny otevřených dveří. Za Digitaltagem stojí iniciativa Digital für alle („Digitál pro všechny") - široká aliance 28 organizací z občanské společnosti, a sfér kultury, vědy, obchodu, sociální péče i veřejného sektoru. Společným cílem iniciativy je podpora digitální dovednosti a vzdělanosti v Německu.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz