Plzeňský kraj (plzensky-kraj.cz)
Z regionů  |  23.06.2023 13:15:00

Plzeňský Kraj podporuje alternativní technologie na železnici

Plzeňský kraj byl hostitelem konference o rozvoji železniční infrastruktury pro potřeby bezemisních vozidel, kterou pořádal spolek Zelená železnice. Přímo v budově krajského úřadu se setkali nejen zástupci Plzeňského, ale také Karlovarského, Ústeckého a Středočeského kraje s představiteli společností Správa železnic, Ministerstva průmyslu a obchodu, Zelená železnice, Škoda Transportation, Siemens Mobility, České dráhy nebo třeba ČEPRA. Hlavním tématem byla tedy otázka budoucího využití alternativních technologií, současný vývoj a možnosti.

„My jsme rádi, že podobná setkání probíhají, protože díky nim společně hledáme cesty, jak vhodně a efektivně diverzifikovat způsob pohonu veřejné dopravy,“ poznamenal náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.


Že využití alternativního technologií na železnicích není pro Plzeňský kraj otázka daleké budoucnosti, svědčí fakt, že v kraji už v příštím roce bude nasazeno 10 nových souprav, které budou pohánět moderní motory s možností využívat palivo dieselové HVO s příměsí odpadních hydrogenovaných rostlinných olejů. Díky používání HVO paliva se v reálných provozních podmínkách snižují emise o 80%. HVO je totiž alternativou k fosilní naftě. „Půjde vůbec o první využití takové technologie v našem kraji. Do provozu budou jednotky postupně nasazeny zhruba v polovině příštího roku,“ poznamenal vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Dušan Pakandl.

Na železnici je snaha snižovat emise části dieselové flotily a hledání dalších způsobů rozvoje dopravy. Debata se proto stočila k formám postupné elektrizace, zavádění hybridních bateriových vozidel (BEMU) nebo výzkumným projektům a využití vodíku, duálních pohonů či LKV. „O využití dalších alternativních technologií můžeme uvažovat na lince PlzeňDomažlice, kde nám smlouva zajišťující dopravní obslužnost končí v prosinci roku 2026. Právě zde bychom v souvislosti s plánovanou elektrifikací části trati o bateriově-elektrických vozech BEMU mohli přemýšlet. Jiná varianta zatím aktuálně není na pořadu dne, ale situace příprav za 2 roky s ohledem na konec smluv ve veřejné linkové dopravě a na dráze v roce 2030 -2033, už může být jiná,“ dodal Dušan Pakandl.


Galerie

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688