mzv.cz (MZv ČR)
Ze světa  |  01.06.2023 07:30:00

Trh s kosmetikou v Číně skýtá veliký potenciál růstu

Pandemie Covid-19 a s ní spojená nižší spotřeba domácností postihla v Číně téměř všechny sektory. Jedním z nich je i sektor kosmetiky a péče o pokožku. Ten do roku 2022 rostl meziročně průměrně o 15 %. V roce 2022 poprvé zaznamenal pokles, když celkové prodeje dosáhly 394 miliard yuanů oproti 403 miliardám RMB v roce předchozím.

Data z prvních třech měsíců roku 2023 však ukazují na obnovenou důvěru čínských spotřebitelů po ukončení přísných protipandemických opatření. Celkové prodeje kosmetiky v daném období činily 104 miliard RMB a zaznamenaly tak meziroční nárůst o 5,9 %. Rostoucí zájem čínských spotřebitelů ukazují rovněž počty shlédnutí make-up tutorialů a vlogů s tématem péče o pokožku. Jejich celkový průměrný měsíční počet shlédnutí činil v minulém roce 100 miliard.

V tomto ohledu má Česká republika v Číně dobré jméno zejména v organické kosmetice, která byla tradičně oblíbeným suvenýrem čínských turistů mířících do ČR. S jejich návratem se dá očekávat oživení poptávky po české kosmetice. Platí zároveň, že čínští spotřebitelé preferují kosmetiku evropskou či japonskou a korejskou, oproti kosmetice domácí. České značky jsou na čínském trhu téměř nezastoupeny, což je dáno i poměrně složitým získáním potřebných certifikací. Zjednodušení přístupu na trh může představovat český národní pavilon na jedné z největších čínských e-commerce platforem JD.com. Jelikož se jedná o model tzv. cross-border e-commerce, kdy zboží putuje k zákazníkovi přímo z ČR případně přes celní sklad v ČLR, odpadá pro firmu řada komplikací spojených právě s certifikací výrobku. Více informací může podat ekonomický úsek Velvyslanectví ČR v Pekingu na commerce_beijing@mzv.cz případně regionální ředitele agentury CzechTrade v Šanghaji či Pekingu.

On-line prodej kosmetiky v Číně převažuje nad tím v kamenných prodejnách. Nabízet své produkty na e-commerce platformách je tak pro firmy, které chtějí na trhu uspět, nutnost. Jedná se zároveň o trh s obřím potenciálem růstu. Zatímco na největších trzích, jimiž jsou Japonsko, USA či Jižní Korea, dosahuje roční spotřeba kosmetických produktů na osobu výše 310 USD respektive 285 a 256 USD, u Číny je to podstatně méně, přibližně 40 USD. Největší podíl na čínské spotřebě představuje péče o pokožku. Rychle rostoucím segmentem je pak mužská kosmetika, s odhadovanými ročními prodeji ve výši 70 miliard RMB v nejbližších letech.

Adam Kupka, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Pekingu


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688