U elektromotorů nejde vždy o dojezd a infrastrukturu. Důležitý je i zážitek z jízdy
Společnost Curtiss Motorcycle by podle některých názorů mohla být Teslou v odvětví elektrických motocyklů. Její ředitel Matt Chambers na Yahoo Finance popisoval strategii této společnosti (viz první část rozhovoru zde). Ve druhé pak mimo jiné hovořil o tom, proč otázka dojezdu a infrastruktury není v této oblasti takovým tématem jako u automobilů. Curtiss Motorcycle ale samozřejmě není jedinou firmou, která se tu snaží o úspěch, své želízko v ohni má i Harley Davidson a další.
Na Yahoo připomněli, že další rozvoj elektromobility u automobilů nyní mimo jiné brzdí nedostatečná infrastruktura a obavy z toho, zda bude mít řidič vůz kde dobít. Na straně samotné výroby se pak mohou objevovat problémy u dostupnosti některých materiálů a komponentů. A Tesla v poslední době znatelně mění ceny svých vozů. Jak k těmto tématům přistupuje Curtiss Motorcycle?
Ředitel odpověděl, že u strojů jeho firmy je otázka dojezdu podobná jako třeba u vozů Ferrari. To znamená, že „není relevantní“. Podle experta si totiž lidé nekupují Ferrari s tím, že se starají o dojezd či velikost nádrže. Jde jim o zážitek z jízdy. A se stroji od Curtiss Motorcycle by to mělo být stejné – jde o to „vstát v neděli ráno a za krásného počasí si vyjet na projížďku“.
Na straně výrobního řetězce a dodávek má podle Chamberse jeho firma vše vyřešené, objem produkce bude přitom v následujících pár letech nízký, dosahovat bude jen několik desítek. To odpovídá strategii, kdy firmy zpočátku luxusními modely cílí na bohatší část zákazníků. Potom chce ale na trh uvádět i levnější modely a přejít k masovější výrobě.
Curtiss Motorcycle samozřejmě není jediná společnost, která chce uspět na trhu s elektrickými motorkami. Tesla přiměla řadu tradičních automobilek ke změně své strategie a výrobě elektromobilů, podobný vývoj může nastat i v odvětví motocyklů. Ukazuje na to i americký Harley-Davidson, jehož ředitel Jochen Zeitz hovořil před časem na CNBC o elektrické divizi Livewire, která se v září minulého roku osamostatnila a vstoupila na akciový trh. HD přitom bude ve společnosti stále držet majoritní podíl.
Zeitz hovořil o novém elektrickém modelu Del Mar. Ten by měl vycházet z úplně nového konceptu a nemělo by tudíž jít o příklad přístupu, o kterém hovořil Chambers. Tedy o případ, kdy je z tradiční motorky „vyndán spalovací motor a ten je nahrazen elektrickým“. Vstup zmíněné divize na burzu pak podle ředitele HD ulehčí její fungování v novém odvětví. Zároveň ale nejde o startup, který by musel řešit své vlastní dodavatelské řetězce a podobná témata.
Zaits ohledně modelového portfolia celé skupiny uvedl, že tradiční stroje HD jsou určeny k cestám mimo města na delší vzdálenosti. Lifewire oproti tomu nabízí modely určené převážně pro město. Tedy stroje, které jsou agilnější, lépe se ovládají. S tím, že samozřejmě mají různé jízdní režimy a jezdec si tak může vybrat i v závislosti na svých zkušenostech.
Zdroj: CNBC, Yahoo Finance
Photo: Curtiss
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz