Únorové maloobchodní tržby pokračovaly v poklesu. Meziročně se snížily reálně o 6,4 procent
Meziměsíčně se tržby v maloobchodě bez započtení prodejů motorových vozidel snížily v únoru reálně o 0,4 %, přičemž za potraviny klesly o 1,8 %, naopak za nepotravinářské zboží vzrostly o 0,2 % a za pohonné hmoty o 1,5 %. Meziročně se maloobchodní tržby v únoru snížily reálně o 6,4 %, v tom za potraviny klesly o 7,6 % a za nepotravinářské zboží o 7,1 %, naopak za pohonné hmoty vzrostly o 0,3 %.
„Pokles tržeb trval již od května loňského roku. Méně než loni se prodalo zboží v prodejnách s potravinami i s nepotravinářským zbožím. Tempo poklesu v porovnání s předchozím měsícem se u potravin prohloubilo, naopak u nepotravinářského zboží zmírnilo. Prodej pohonných hmot vykázal meziroční růst tržeb třetí měsíc v řadě,“ říká Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ.
„Pokles tržeb pokračoval v prodejnách s výrobky pro domácnost a s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci, a to desátý měsíc v řadě. V ostatních sortimentních typech specializovaných prodejen s nepotravinářským zbožím se tržby zvýšily. Tržby internetových a zásilkových obchodů klesaly již čtrnáctý měsíc za sebou,“ dodává Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky obchodu, dopravy, služeb, cestovního ruchu a životního prostředí ČSÚ.
Tržby ve specializovaných prodejnách s výrobky pro domácnost meziročně klesly o 14,7 % a s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 1,9 %. Naopak tržby rostly v prodejnách s oděvy a obuví o 4,8 %, s počítačovým a komunikačním zařízením o 3,8 %, s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím o 1,3 % a s kosmetickými a toaletními výrobky o 1,0 %. Tržby z prodeje potravin klesly již desátý měsíc po sobě, a to o 7,6 % v nespecializovaných a o 7,2 % ve specializovaných prodejnách. V nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží se tržby zvýšily o 3,6 %. Internetovým a zásilkovým obchodům tržby klesly o 7,7 %.
Tržby za prodej a opravy motorových vozidel reálně meziměsíčně vzrostly o 0,8 %. Meziročně se tržby zvýšily o 4,1 %, v tom za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) vzrostly o 4,2 % a za opravy motorových vozidel o 4,1 %.
Zdroj: ČSÚ
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Tekuté zlato pod tlakem: Ceny olivového oleje na rekordních hodnotách
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři