jihlava.cz (Jihlava)
Z regionů  |  31.03.2023 12:03:00

Město Jihlava bude jednat s Českou poštou o rušení dvou poboček

Česká pošta chce v Jihlavě zrušit pobočky na Dolině a u vlakového nádraží v ulici Havlíčkova. Důvodem je klesající poptávka po tradičních poštovních službách.
Pošta

 

Česká pošta plánuje do konce června zrušit v Česku 300 poboček. Dvě z nich jsou v Jihlavě. Důvodem je neustále klesající poptávka po tradičních poštovních službách a 40% pokles zájmu o  poštovní služby.  

Český telekomunikační úřad proto přehodnotil kritéria, podle kterých je určována hustota pošt na území České republiky. Místo dosavadní docházkové vzdálenosti dvou kilometrů k nejbližší pobočce v obcích s počtem obyvatel nad 2500 se tato vzdálenost zvyšuje na tři kilometry. Z toho vyplývá, že z 3200 pošt povinných podle zákona, jich bude nově potřeba jen 2900.

Z rušených pošt v zemi připadají dvě také na Jihlavu. Podle Miroslava Štěpána, pověřeného zástupce generálního ředitele České pošty, má jít o pobočky Jihlava 2 v Havlíčkově ulici u vlakového nádraží a o poštu Jihlava 5 v ulici S.K. Neumanna. Fungovat mají do konce června 2023.

Pošta partner

Město plánuje zpracovat vlastní analýzu dostupnosti zbývajících poboček. „Geoinformační systémy magistrátu nám přesně určí, zda bude skutečně dodržena pro všechny obyvatele Jihlavy tříkilometrová docházková vzdálenost a budeme s vedením České pošty o záměru ještě jednat. Slíbili nám dopisem schůzku, aby osobně vysvětlili důvody a kritéria, podle kterých se rozhodli pro uzavření právě těchto pošt,“ uvedl primátor Petr Ryška. 

Podle jeho slov město nedopustí, aby na jeho území došlo ke zhoršení klientského standardu poštovních služeb. „Pokud nám z analýzy vyjde, že v některé lokalitě budou poštovní služby chybět, chceme jednat například o zřízení pobočky Pošta partner nebo jiné podobné služby,“ doplnil primátora Jihlavy radní David Beke, který se situací dlouhodobě zabývá.

Podle informací České pošty se dostupnost a kvalita poštovních služeb pro obyvatele Jihlavy nezhorší. Pobočky, které budou nově spádové pro klienty, jejichž pošta byla zrušena, zajistí dostatečnou kapacitu pro jejich obsluhu. „Klient navštíví poštu v průměru 1,5krát měsíčně a vyřízení jedné transakce mu trvá v průměru dvě minuty. Naše kapacity pro klienty v Jihlavě tak budou více než dostatečné,“ uvedl v dopise primátorovi Jihlavy Miroslav Štěpán.

Zodpovídá: Mgr. Radovan Daněk
Vytvořeno / změněno: 31.3.2023 / 31.3.2023
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688