Ženy ztrácí zájem o hatchbacky a vyhledávají spíše prostorné vozy typu kombi nebo SUV. V roce 2016 si hatchbacky kupovala téměř polovina žen, dnes již jen třetina
Zítřejší den patří ženám, které tvoří více než polovinu populace České republiky. Stále více z nich usedá za volant, jezdí delší trasy a v porovnání s muži daleko méně bourají. Ženy tvoří necelou třetinu zákazníků českých autobazarů a vybírají s velkou rozvahou. Za posledních několik let stále více míří z malých a úsporných hatchbacků do prostorných automobilů typu SUV a kombi, které lépe vyhovují jejich stále náročnějším požadavkům na komfort a bezpečnost. Vyplynulo to z prodejních výsledků skupiny AURES Holdings, největšího prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě.
„Ženy, které kupují zhruba třetinu našich vozů, bývají při výběru automobilu často velmi náročné, a rozhodně ne jen z pohledu barvy, jak někteří lidé s oblibou říkají. Málokterá výběr vozu podřizuje svému šarmu, ale daleko déle než muži vybírají a zvažují veškerá pro a proti. Častěji je u nás vidíme s jejich vlastním mechanikem, což všem zákazníkům dlouhodobě doporučuji, a to ať ojetý vůz kupujete u velkého prodejce, nebo zejména někde na ulici,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.
Za poslední roky se i kvůli pandemii hodně proměnilo nákupní chování všech Čechů. U žen ale došlo k radikální přeměně obzvláště ve vnímání velikosti vozu. „Ještě před pár lety ženy spíše kupovaly menší hatchbacky, se kterými se lépe parkuje ve městě a které jsou úsporné na provoz. Dnešní doba ale častěji vyžaduje, aby se i ženy vydávaly na delší trasy, proto také zvyšují své nároky na komfort,“ upozorňuje Karolína Topolová. Podíl prodaných hatchbacků ženám v síti autocenter AAA AUTO byl loni na 35 %, ale z letošních prodejních výsledků již nyní vidíme, že podíl nadále klesá. Naopak významně roste počet zakoupených SUV. Ještě před pěti lety byl jejich podíl sotva 10%, loni už šlo o 2. nejprodávanější kategorii vozů s 28% podílem. Obliba SUV roste právě na úkor hatchbacků.
Nejoblíbenějším modelem u dam je Škoda Fabia (7,7 %), ale na paty mu šlape prostornější Škoda Octavia (7,3 %). Třetím nejoblíbenějším modelem je Volkswagen Passat. Z SUV vede na plné čáře Kia Sportage nebo třeba Dacia Duster. Z prémiových modelů je jedničkou Škoda Kodiaq. Škodovka je obecně u dam, stejně jako u mužů, nejoblíbenější značkou (24,2 %). Druhý je Volkswagen (11 %) a třetí Hyundai (8,4 %). 63 % žen si pořizuje auta v benzínovém provedení. „Alternativní pohony, jako třeba elektrická auta, ženy nevyhledávají. V této oblasti jsou obecně opatrnější a vyčkávají, jak se situace na automobilovém trhu vyvine,“ doplňuje Topolová.
Více než 22 % žen si pořizuje automobil v automatu. To je během posledních pěti let dvojnásobný nárůst. Ženy stále více vyhledávají i další komfortní prvky, jako je handsfree, vyhřívané sedačky, automatické zastavení před překážkou, parkovací asistenty a podobně. Každý rok si je pořizuje dvojnásobek žen než předchozí rok. Pětina žen si pořizuje mladé automobily ve stáří do pěti let, do 50 000 najetých kilometrů a často ještě se zárukou od výrobce. Nejvíce zákaznic AAA AUTO kupuje auta ve Středočeském kraji (18 %), v Jihomoravském kraji (10,9 %), v Moravskoslezském kraji (9,3 %) a v Praze (9,2 %). Nejméně pak na Vysočině (3,6 %). Nejoblíbenějšími barvami jsou stříbrnošedá (22 %), bílá (18,7 %), černá (15,4 %), modrá (12,9 %) a červená (12,2 %).
AURES Holdings
Skupina AURES Holdings letos slaví již 30 let na trhu. Provozuje síť téměř šedesáti poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, v Německu a v Nizozemsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,8 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně 90 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama.
Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a vloni v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy.
Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.
Více informaci na: www.auresholdings.eu
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz