Online platbám v Monetě dominuje Smart Banka, roste i obliba plateb přes nositelnou elektroniku
Klienti Skupiny MONETA stále častěji využívají k placení mobilní nebo další chytrá zařízení. O 80 % narostl objem transakcí pomocí Smart Banky v mobilu, loni přes ni prošlo více než 300 miliard korun. Tři čtvrtiny plateb kartou u obchodníků proběhly v loňském roce tou plastovou. Druhá skončila mobilní zařízení, jedno procento plateb pak zajistily chytré hodinky. Lidé nové technologie využívají hlavně kvůli rychlosti, pohodlí a ekologii.
Objem transakcí, které klienti provedli přes aplikaci Smart Banka, vloni vzrostl o čtyři pětiny. V roce 2021 uživatelé takto převedli 168 miliard korun, v loňském roce to bylo už 305 miliard. „Ze všech bankovních online transakcí se jich 76 % vytvoří přes mobilní aplikaci. Nárůst počtu uživatelů u aplikace sledujeme dlouhodobě, klienti jsou s prostředím Smart Banky velmi spokojeni. Dokazuje to zpětná vazba přímo z aplikace nebo například Cena veřejnosti v posledním ročníku soutěže Zlatá koruna, kde nová Smart Banka zvítězila,“ říká šéf digitalizace Skupiny MONETA Jakub Komenda. Zhruba o 15 % každý rok také přibývá lidí, kteří při přihlášení do aplikace používají biometrické funkce, vloni se takto přihlašovalo již 52 % všech klientů se Smart Bankou. Přes internetové bankovnictví v počítači bylo provedeno 24 % plateb, většinu zadavatelů tvoří firemní klienti.
Mimo virtuální prostor klienti MONETA Money Bank v loňském roce platili zejména klasickými platebními kartami, transakcí tímto způsobem proběhlo 74 %. Platební kartu v mobilním zařízení pak využili ve 25 % případů, jedno procento plateb pak bylo uskutečněno prostřednictvím chytrých hodinek. Při mobilních platbách pak nejčastěji využívali aplikaci Apple Pay, a to zhruba dvojnásobně oproti konkurenční Google Pay.
„Evidujeme trend patrný v růstu počtu i objemu plateb, kdy klienti stále častěji využívají možnost platby chytrými telefony a hodinkami a mohou se spolehnout na to, že díky technologiím mají kartu vždy po ruce. Důvodem je i stoupající počet bezkontaktních bankomatů, ze kterých lze díky těmto prostředkům vybrat hotovost bez nutnosti vkládání platební karty. Mobilní aplikace pak umožňuje klientům zobrazovat kompletní údaje z platební karty, takže i bez její plastové varianty klient bez problémů nakoupí například na internetu,“ uvádí manažerka plateb a klientského servisu Denisa Wimmerová Šnebergrová a dodává, že mezi klienty banky přibývají i virtuální kopie karet. „Klienti oceňují rychlost a pohodlnost takového placení,“ dodává Denisa Wimmerová Šnebergrová.
Češi se nebojí platit pomocí chytré elektroniky ani vyšší částky. „Nejvyšší platba, provedená hodinkami, činila v loňském roce 150 tisíc korun, mobilním zařízením pak téměř půl milionu. Nejvyšší jednorázový nákup, uskutečněný klasickou plastovou kartou, pak činil 672 tisíc korun,“ doplňuje Denisa Wimmerová Šnebergrová.
Díky moderním technologiím tak lidé nemusí mít peněženku s hotovostí nebo klasickými kartami neustále u sebe. Plastových karet ale přitom v oběhu mírně přibývá: sdružení pro bankovní karty eviduje v tuzemském oběhu jejich dvouprocentní meziroční nárůst, samotná MONETA pak v meziročním srovnání vydala dokonce o 4 % karet více. Důvodem je zejména jistota, kterou klienti s kartou mají. V tuzemsku zatím všechny bankomaty neumožňují bezkontaktní výběry, v některých zemích Evropy také v současnosti nejsou na platby mobilem nebo hodinkami dostatečně připraveni.
MONETA Money Bank
MONETA Money Bank, a.s., je přední nezávislou českou bankou poskytující služby svým zákazníkům prostřednictvím celostátní pobočkové sítě. Od svého vstupu na Pražskou burzu cenných papírů v roce 2016 má banka silnou pozici v retailovém a zemědělském sektoru a svoje služby zaměřuje na malé a střední podniky. Mimo to banka poskytuje další produkty jako pojištění nebo investiční fondy. Klienti MONETA Money Bank tvoří přes 9 % populace České republiky a využívají její multikanálovou strategii, která zahrnuje více než 230 poboček, přes 630 bankomatů, digitální bankovní aplikaci, která je špičkou na trhu, a dále vlastní call centrum, smluvní prodejce automobilů, finanční zprostředkovatele a leasingové partnery.
Více informací na: www.moneta.cz
Poslední zprávy z rubriky Banky:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz