E-commerce v Německu. Jak na to?
E-commerce v Německu. Jak na to?
19.01.2023 / 15:52 | Aktualizováno: 19.01.2023 / 16:01
Maloobchod se během covidových opatření přesunul do on-line prostření a jeho obrat neustále roste. Prodej pomocí e-commerce představuje relativně snadnou možnost proniknutí na německý trh. Pro zájemce připravili společně Generální konzulát České republiky v Düsseldorfu a agentury CzechTrade a CzechInvest krátký návod.
V roce 2021 dosáhly v Německu tržby prostřednictvím e-commerce 86,7 mld EUR. Odhad pro rok 2022 se blíží 97,4 mld EUR. Nákupy z pohodlí domova mezi zákazníky vítězí. Růst e-commerce představuje výzvu pro tradiční maloobchod. Dle Spolkového svazu e-commerce a zásilkového obchodu – BEHV /Bundesverband E-Commerce und Versandhandel/ utratily německé domácnosti 1 z 5 pěti eur v roce 2021 on-line. Jen ti obchodníci, kteří jsou schopni se přesunout do on-line prostředí a přijímat objednávky na širší sortiment než který lze fyzicky vystavit, a v kterýkoliv okamžik dne bez omezení otevírací doby se mohou zúčastnit na růstu trhu.
Služby jako „Click and Collect“ od Ikea nebo „Drive-In Bestellung“ od Decathlonu mění kromě způsobu nakupovaní i trávení volného času německých zákazníků. Zákazník si v aplikaci nebo na webu vybere zboží, které se mu líbí a následně si je přijede vyzvednout nebo mu je obchodník přímo vloží do kufru auta. Corona naučila německé zákazníky využívat výhody on-line prostředí a ti se jich rozhodně nehodlají vzdát.
Největší koncentrace spotřebitelů je v nejlidnatější spolkové zemi Severní Porýní Westfálsko. Místní zemská vláda spatřuje v podpoře digitalizace maloobchodu významnou příležitosti pro ekonomický rozvoj a podporu moderních pracovních míst. Právě nová pracovní místa pomohla absorbovat propouštěné v období covidového lock-downu. S rozvojem e-commerce neroste jen prodej zboží pomocí on-line platforem, ale rostou i příležitosti v digitálních službách a vývoji aplikací, které e-commerce ke svému rozvoji potřebuje.
Místní, zemské, sektorové novinky a trendy naleznete na specializované webové stránce zřízené zemskou vládou www.digihandel.nrw. Podnikatelé, kteří jsou zdatní v němčině mohou využít i on-line školení podpořená zemskou vládou k pomoci při zakládání digitálních obchodů na adrese: https://digitalcoachnrw.de/mediathek/.
Generální konzulát České republiky v Düsseldorfu společně s agenturami CzechTrade a CzechInvest připravil krátký návod k proniknutí na německý trh prostřednictvím e-commerce. V návodu naleznete základní informace, které vám pomohou k zahájení on-line prodeje na trhu, na kterém se každý rok pokouší uspět nejen nové německé společnosti, ale i celá řada obchodníků a výrobců ze sousedních států jako je Nizozemí nebo Belgie, ale i z celé řady zámořských lokalit.
E-commerce - Německo (PDF, 842 KB)
Autor: Pavel Chovanec/CzechInvest a Petra Appelbaum/GK Düsseldorf
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz