mzv.cz (MZv ČR)
Ze světa  |  19.01.2023 16:01:00

E-commerce v Německu. Jak na to?

E-commerce v Německu. Jak na to?

19.01.2023 / 15:52 | Aktualizováno: 19.01.2023 / 16:01

Maloobchod se během covidových opatření přesunul do on-line prostření a jeho obrat neustále roste. Prodej pomocí e-commerce představuje relativně snadnou možnost proniknutí na německý trh. Pro zájemce připravili společně Generální konzulát České republiky v Düsseldorfu a agentury CzechTrade a CzechInvest krátký návod.

V roce 2021 dosáhly v Německu tržby prostřednictvím e-commerce 86,7 mld EUR. Odhad pro rok 2022 se blíží 97,4 mld EUR. Nákupy z pohodlí domova mezi zákazníky vítězí. Růst e-commerce představuje výzvu pro tradiční maloobchod. Dle Spolkového svazu e-commerce a zásilkového obchodu – BEHV /Bundesverband E-Commerce und Versandhandel/ utratily německé domácnosti 1 z 5 pěti eur v roce 2021 on-line. Jen ti obchodníci, kteří jsou schopni se přesunout do on-line prostředí a přijímat objednávky na širší sortiment než který lze fyzicky vystavit, a v kterýkoliv okamžik dne bez omezení otevírací doby se mohou zúčastnit na růstu trhu.

Služby jako „Click and Collect“ od Ikea nebo „Drive-In Bestellung“ od Decathlonu mění kromě způsobu nakupovaní i trávení volného času německých zákazníků. Zákazník si v aplikaci nebo na webu vybere zboží, které se mu líbí a následně si je přijede vyzvednout nebo mu je obchodník přímo vloží do kufru auta. Corona naučila německé zákazníky využívat výhody on-line prostředí a ti se jich rozhodně nehodlají vzdát.

Největší koncentrace spotřebitelů je v nejlidnatější spolkové zemi Severní Porýní Westfálsko. Místní zemská vláda spatřuje v podpoře digitalizace maloobchodu významnou příležitosti pro ekonomický rozvoj a podporu moderních pracovních míst. Právě nová pracovní místa pomohla absorbovat propouštěné v období covidového lock-downu. S rozvojem e-commerce neroste jen prodej zboží pomocí on-line platforem, ale rostou i příležitosti v digitálních službách a vývoji aplikací, které e-commerce ke svému rozvoji potřebuje.

Místní, zemské, sektorové novinky a trendy naleznete na specializované webové stránce zřízené zemskou vládou www.digihandel.nrw. Podnikatelé, kteří jsou zdatní v němčině mohou využít i on-line školení podpořená zemskou vládou k pomoci při zakládání digitálních obchodů na adrese: https://digitalcoachnrw.de/mediathek/.

Generální konzulát České republiky v Düsseldorfu společně s agenturami CzechTrade a CzechInvest připravil krátký návod k proniknutí na německý trh prostřednictvím e-commerce. V návodu naleznete základní informace, které vám pomohou k zahájení on-line prodeje na trhu, na kterém se každý rok pokouší uspět nejen nové německé společnosti, ale i celá řada obchodníků a výrobců ze sousedních států jako je Nizozemí nebo Belgie, ale i z celé řady zámořských lokalit.

E-commerce - Německo (PDF, 842 KB)

Autor: Pavel Chovanec/CzechInvest a Petra Appelbaum/GK Düsseldorf


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688