Disney - další obří volný pád? Akcie se po výsledcích propadly o 8 %
Akcie společnosti Disney (DIS.US) před otevřením burzy na Wall Street ztrácejí kvůli nižším než očekávaným tržbám z klíčových obchodních segmentů, rostoucím nákladům a sníženým prognózám. Společnost varovala před zpomalením v oblasti streamování:
Tržby: 20,15 miliardy USD oproti prognóze 21,24 miliardy USD (Refinitiv).
Zisk na akcii (EPS): 0,3 USD oproti prognóze 0,5 USD (Refinitiv).
Tržby z médií a zábavy: 12,7 miliardy USD (pokles o 3 % r/r) vs. 13,9 miliardy USD pronoz (StreetAccount)
Příjmy ze zábavních parků a maloobchodních operací: 7,4 miliardy USD oproti odhadu 7,5 miliardy USD (StreetAccount)
Provozní zisk ze zábavních parků: 818 milionů USD oproti odhadům 919 milionů USD (StreetAccount)
Celkové předplatné platformy Disney+: 164,2 milionu oproti 160,45 milionu předpovědí (StreetAccount)
Netflix je stále daleko
Společnost ve 3. čtvrtletí přidala 12,1 milionu předplatitelů své streamovací platformy Disney+, což je výrazně nad odhady analytiků. Společnost Disney však euforii zchladila oznámením, že v příštím čtvrtletí očekává zpomalení růstu předplatného. Kromě toho očekává nižší růst příjmů ze streamování i do budoucna. Platforma Hulu, jejímž dvoutřetinovým vlastníkem je společnost Disney, měla 47,2 milionu předplatitelů, zatímco ESPN+ 24,3. Dohromady má mediální holding Disney, tedy Hulu, ESPN+ a Disney+, více než 235 milionů předplatitelů streamingu. Netflix, který je dlouhodobě lídrem v oblasti streamování, měl podle údajů z poslední čtvrtletní zprávy 223 milionů předplatitelů.
Disneyho streamovací byznys však stále zdaleka nedosahuje marží Netflixu. Platforma Disney+ má k ziskovosti ještě daleko a generální ředitel společnosti Disney Bob Chapek odhaduje, že streamování dosáhne ziskovosti až v roce 2024. Spotřebitelská divize prodělala 1,47 miliardy dolarů a zaznamenala 10% pokles příjmů na uživatele v USA na 6,10 dolaru. Po vzoru Netflixu hodlá Disney zvážit zpřístupnění reklam na platformě a zvýšení cen služeb. Není však jasné, jak budou spotřebitelé na novou obchodní politiku společnosti Disney v oblasti streamingu reagovat a zda bude skutečně přijata stejně pozitivně jako v případě Netflixu.
Přicházejí náročné časy
Streamování však není jediným problémem, který Wall Street u společnosti zaznamenala. Tržby ze zábavních parků a médií zaostaly za očekáváním analytiků, i když generální ředitel Disney Bob Chapek poznamenal, že jde o rekordní hodnotu v historii společnosti. Výkony v sektoru zábavních parků a produktů (zábavní parky, maloobchodní činnost, plavby na přání Disney a letoviska) vykázaly meziroční nárůst o 34 %. Wall Street se však zjevně obává, že spotřebitelská aktivita společnosti Disney se pravděpodobně zhorší, pokud se ekonomika propadne do recese, trh práce oslabí a inflace zůstane nad přijatelnou úrovní. V návaznosti na medvědí prognózu se analytici obávají, že pokud společnost Disney není schopna plnit prognózy dnes, bude toho ještě méně schopna, až americká ekonomika začne oslabovat.
Nižší tržby společnosti Disney z prodeje obsahu byly způsobeny menším počtem plánovaných a pro kina vytvořených filmových produkcí, což také znamená menší nabídku produktů pro trh zábavy a domácnosti. Společnost sdělila, že hodlá pečlivě sledovat rostoucí náklady a kontrolovat výdaje. Finanční ředitelka společnosti Disney Christine McCarthyová snížila odhad tržeb pro nový fiskální rok a předpovídá růst o méně než 10 % oproti více než 20 % v roce 2022. Vše nasvědčuje tomu, že společnost bude muset najít recept na udržení růstu tržeb v době poklesu. Zatím se zdá, že navzdory své rozpoznatelné globální značce má obchodní model společnosti Disney problémy s přenesením nákladů na spotřebitele a snaží se překonat stále "vysoko nasazenou laťku" nastavenou analytiky z Wall Street.
Akcie Disney (DIS.US), interval D1. Obchodování před otevřením ukazuje na otevření poblíž 92 USD, odkud se medvědi mohou pokusit nasměrovat akcie k ročním minimům na úrovni 90 USD. Pokles pod tuto hranici by mohl předznamenat hlubší výprodej, ačkoli akcie Disney již nyní zažívají masivní oslabení a obchodují se poblíž minim "covidové paniky" z roku 2020. Zdroj: xStation5
X-Trade Brokers (XTB) je mezinárodní brokerský dům, který poskytuje profesionální podmínky pro obchodování CFD na forex, indexy, komodity, kryptoměny a pro investování do akcií a ETF. Své služby neustále zdokonaluje, o čemž svědčí řada mezinárodních ocenění a potvrzují to i tuzemská ocenění Broker roku a Forex broker roku, získaná opakovaně na Investičním summitu MoneyExpo. Pro své klienty nabízí XTB poskytuje profesionální obchodní platformy MetaTrader 4 a xStation 5 s integrovanou kalkulačkou, bezplatné vzdělávání, 24h zákaznickou podporu, bezplatné vzdělávání a denní zpravodajství z finančních trhů.
Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 72 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz