Preview výsledků společností: Alphabet, Microsoft, Visa
Očekávání:
Zisk na akcii (EPS): $1.26
- USD, v porovnání se ziskem 1,40 USD na akcii při tržbách 65,12 mld. dolarů v předchozím čtvrtletí.
- Tržní konsensus předpokládá, že příjmy společnosti Google z reklamy dosáhnou 56,9 miliardy dolarů, což je o 8 % více než před rokem,
- Příjmy z reklamy na YouTube budou činit 7,5 miliardy USD, což je o 3,5 % více, příjmy z platformy Google Cloud Platform budou činit 6,7 miliardy USD, což je o 34 % více.
- Přestože výdaje na reklamu mají v prostředí oslabující ekonomiky tendenci klesat, digitální reklama nyní tvoří dvě třetiny všech marketingových výdajů.
Očekávání:
Zisk na akcii (EPS): $2.31
Příjmy: 49,73 miliardy USD
- USD, zatímco ve stejném čtvrtletí loňského roku činil zisk na akcii 2,27 USD při tržbách 45,32 miliardy USD.
- Trh zůstává vůči společnosti Microsoft v zásadě býčí, zejména před zprávou o výsledcích za 1. čtvrtletí fiskálního roku 2023.
- Očekává se, že rychle rostoucí cloudová platforma Azure a divize Intelligent Cloud budou "hnacím motorem" budoucích výsledků
- Microsoft předpokládá, že tržby z Intelligent Cloud v prvním fiskálním čtvrtletí dosáhnou 20,3 až 20,6 miliardy dolarů.
- Stejně působivý je i 40% meziroční nárůst příjmů z Azure a cloudu v posledním vykázaném čtvrtletí.
- Stejně tak investoři očekávají, že si Azure udrží silný růst i v právě skončeném čtvrtletí.
- Jiná je však situace v segmentu osobních počítačů, který zaznamenal určité oslabení.
- Výzkumná společnost Gartner odhaduje, že prodeje osobních počítačů ve třetím čtvrtletí poklesly přibližně o 20 %, což by mohlo mít vliv na podnikání společnosti Microsoft v oblasti osobních počítačů a případně i na příjmy z prodeje systému Windows, které v posledním čtvrtletí meziročně poklesly o 2 % v důsledku inflačních tlaků, problémů v dodavatelském řetězci a zpomalujícího se trhu s osobními počítači.
Visa (V.US)
Očekávání:
Zisk na akcii (EPS): $1.87
- Analytici očekávají, že tržby společnosti Visa vzrostou o 13 % na 7,5 miliardy USD, přičemž hlavním zdrojem by měl být růst výdajů na cestování a zábavu.
- Zisk na akcii se podle údajů FactSet očekává ve výši 1,87 USD na akcii, což je nárůst oproti 1,62 USD na akcii před rokem.
- Velká část tohoto předpokládaného růstu je způsobena rušnou letní cestovní sezónou, kdy objem přeshraničních cest společnosti Visa dosáhl 115 % úrovně roku 2019.
- Zvýšený počet cestujících bude pravděpodobně pokračovat, protože hlavní letecké společnosti hlásí dobré objemy rezervací na prázdninovou sezónu.
X-Trade Brokers (XTB) je mezinárodní brokerský dům, který poskytuje profesionální podmínky pro obchodování CFD na forex, indexy, komodity, kryptoměny a pro investování do akcií a ETF. Své služby neustále zdokonaluje, o čemž svědčí řada mezinárodních ocenění a potvrzují to i tuzemská ocenění Broker roku a Forex broker roku, získaná opakovaně na Investičním summitu MoneyExpo. Pro své klienty nabízí XTB poskytuje profesionální obchodní platformy MetaTrader 4 a xStation 5 s integrovanou kalkulačkou, bezplatné vzdělávání, 24h zákaznickou podporu, bezplatné vzdělávání a denní zpravodajství z finančních trhů.
Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 72 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz