Praha 5 znovu volá po koordinátorovi dopravních staveb. Oprava Barrandovského mostu ji fatálně zasáhne
Oprava jedné z nejdůležitějších dopravních tepen v metropoli zásadně omezí dopravu páté městské části především v lokalitě Smíchova a jeho širšího okolí. Vedení Prahy 5 tak znovu upozorňuje na nedostatečnou komunikaci hlavního města s městskými částmi, kterých se rozsáhlé dopravní stavby bezprostředně dotýkají.
„Vše se dá zvládnout tak, aby dopady na běžný život Pražanů byly v rámci možností co nejmenší. Nikdo nezpochybňuje nutnost prováděných oprav včetně rekonstrukce Barrandovského mostu. Ale zásadně postrádáme dlouhodobější komunikaci, a hlavně koordinaci s dotčenými městskými částmi. Nakreslit u kancelářského stolu sérii oprav umí každý, ale domyslet veškeré dopady už tak snadné není. Stejně jako kolegové z dalších městských částí jen říkáme, že „víc očí, víc vidí“. Ale říkáme to léta marně,“ vysvětluje postoj Prahy 5 starostka Renáta Zajíčková (ODS).
Naráží tak mimo jiné i na opravu kolejového svršku křižovatek na Andělu, která probíhala od konce března celý měsíc. Běžně jsou přitom takto rozsáhlé zásahy do dopravní infrastruktury plánované na období letních prázdnin. Mimo to začaly i přípravné a doprovodné práce na vratné rampě u Lihovaru či úprava sjezdu k Modřanské ulici, které samy o sobě výrazně komplikují dopravu na území celé městské části. Teď se k tomu přidá i omezení provozu na Barrandovském mostě. K tomu ještě nezřídka probíhají opravy či rekonstrukce v ulicích objízdných tras, jako je tomu například v ulici Kováků.
„Několik let voláme po zřízení funkce koordinátora dopravních staveb, který by měl jediný, ale zásadní úkol. Plánovat veškeré dopravní stavby a úpravy tak, aby se v maximální možné míře udržela alespoň nějaká únosná průjezdnost Prahy. Člověk, který by byl spojkou mezi hlavním městem, městskými částmi a dalšími společnostmi jako jsou TSK, PVK a Dopravní podnik HMP. Jednu takovou funkci by magistrát určitě ještě zvládnul „uživit“ a na rozdíl od řady jiných by se to i vyplatilo,“ doplňuje zastupitel MČ Praha 5 a předseda výboru dopravy Jan Panenka (ODS).
Zástupci páté městské části doufají, že alespoň samotnou rekonstrukci Barrandovského mostu dokázalo vedení Prahy společně s Technickou správou komunikací technicky připravit tak, aby nedošlo k prodloužení plánovaného termínu ukončení oprav. Ty by měly trvat přesně 110 dní.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz