Středočeský (kr-stredocesky.cz)
Z regionů  |  20.01.2022 00:00:00

Rada Středočeského kraje schválila uzavření smluv o zajišťování a financování dopravní obslužnosti s prvními 310 obcemi

Rada Středočeského kraje schválila uzavření prvních smluv o zajišťování a financování dopravní obslužnosti s prvními 310 obcemi z více než tisícovky, které budou do systému spolufinancování dopravní obslužnosti v kraji zapojeny. Obce se tak budou na zajišťování dopravní obslužnosti finančně podílet, a to na základě spravedlivého a transparentního poměru spolufinancování. V následujících období budou v několika etapách Radě Středočeského kraje předkládány návrhy na uzavření smluv s dalšími obcemi, které znění smluv odsouhlasí v rámci svých obecních orgánů, případně v rámci dobrovolných svazků obcí.

Obcím byl nový plánovaný koncept představen již v první polovině předchozího roku. Nově navržené standardy nastavují spravedlivý a transparentní poměr spolufinancování dopravní obslužnosti ve středních Čechách pro obce, města i kraj. Do této doby nebyla výše příspěvků ze strany obcí a měst sjednocená. Některé přispívaly více, jiné méně, několik set obcí dokonce vůbec,“ vysvětluje radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký.

Do konce roku 2021 totiž byla dopravní obslužnost ve Středočeském kraji zajišťována na základě smluv uzavřených jak samotným Krajem, tak i jednotlivými obcemi a dobrovolnými svazky obcí přímo s dopravci. Vzhledem k blížícímu dokončení integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji, zvyšování kvality a efektivity poskytovaných veřejných služeb převzal od nového roku Středočeský kraj objednávky výkonů od obcí a dobrovolných svazků obcí na svém území tak, že Kraj bude vystupovat jako jediný objednatel, který bude zajišťovat jak dopravní obslužnost celého kraje, a to na základě nových Standardů dopravní obslužnosti. Samotné smlouvy poté uzavírá příspěvková organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK). „Takto financovaná doprava nastavuje jednotný klíč pro výpočet spravedlivého příspěvku obcí do systému. Obce v oblastech přilehlých k hlavnímu městu Praze financují její významnou část, naopak obce v oblastech blíže k vnějším hranicím kraje participují na financování málo či vůbec. Proto je naším cílem nastavit a sjednotit podmínky objednávky i financování autobusové a železniční dopravní obslužnosti tak, aby výše finančního příspěvku odrážela její kvalitu, dodává radní Borecký.

Nová pravidla zohledňují nejen počet obyvatel obcí, které jsou linkami obsluhovány, ale také význam linky na obslužnosti lokality a četnost nabízeného spojení. Obce se nově podílejí i na financování železniční dopravy, na kterou doposud nepřispívaly vůbec.



K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688