Společnost Central-Group uveřejnila na svých webových stránkách následující text:
„Od března tohoto roku mají klienti společnosti CENTRAL GROUP možnost za určitý poplatek získat bankovní garanci na jimi uhrazené finanční prostředky. Pokud by firma nesplnila své závazky vůči klientovi, je zde garance České spořitelny, že mu peníze budou vráceny. Banka klientovi zaručuje, že jím uhrazené finanční prostředky jsou vinkulovány na speciálně zřízeném účtu a společnost s nimi nemůže samostatně nakládat ani samostatně vinkulaci zrušit. Peníze mohou být uvolněny výhradně za podmínek výslovně uvedených ve smlouvě o vinkulaci. To klientovi dává jistotu bezpečné investice." (http://www.central-group.cz/a-cg-bankovni.htm)
Česká spořitelna se od této informace ostře distancuje
Česká spořitelna zajišťuje pouze to, že výplata vkladu, který provede klient společnosti Central Group, na její běžný účet, bude jistou dobu vázána-vinkulována. S tímto vkladem nebude moci společnost Central Group bez vědomí jejího klienta volně nakládat. Tato vinkulace přinese klientům jistotu, že finanční prostředky mohou být uvolněny pouze za podmínek výslovně uvedených v Potvrzení o vázanosti výplaty vkladu. Prostředky vložené na tento vkladový účet budou ale vždy majetkem společnosti Central Group a jako s takovými s nimi bude nakládáno.
V případě, že společnost Central Group nesplní své závazky vůči klientům, bude Česká spořitelna povinna respektovat pokyny soudu a nebude oprávněna vyplatit vinkulované vklady klientům. Informace, kterou uvádí Central Group, je tedy nepřesná a ČS se k takové garanci nikdy nezavázala ani zavázat nemůže.
Text uvedený na www stránkách společnosti Central Group zneužívá jméno České spořitelny, což může ve svém důsledku i obchodní jméno České spořitelny poškodit, neboť klienti Central Group se mohou mylně domnívat, že banka je garantem jejich prostředků, které budou uloženy u spol. Central Group a že bude na tyto prostředky dohlížet (klient se může domnívat, že jde o bankovní záruku). |