Koncern Volkswagen loni zvýšil prodeje elektromobilů o 96 %. Celkově se však vrátil o mnoho let zpět
V letech 2016-2019 se koncern Volkswagen mohl pyšnit každoročními prodeji více než 10 mil. vozů. Příchod pandemie jakoby naznačil, že však má již vrchol za sebou a pozici světové jedničky začala zpět přebírat Toyota. Zatímco v roce 2020 prodeje koncernu Volkswagen klesly na 9,3 mil. vozů, loni pak na jen 8,88 mil. vozů. V absolutních číslech největší pokles prodejů vozů vykázala mateřská značka VW, z hlediska procentuálního téměř 13% poklesu však nejhůře v koncernu dopadla ŠKODA.
Zejména v závěru loňského roku se koncernu v meziročním srovnání výrazně nedařilo. V prosinci celá řada značek zaznamenala více než pětinový propad prodejů. Zatímco například ŠKODA vykázala pokles o 24,4 %, Audi o 28,4 %, osobní vozy VW dokonce o 34,4 %. V úplně jiném duchu se vydalo Porsche, když v prosinci se dostalo k zákazníkům 37 100 vozů, tedy meziročně téměř o 19 % více.
Čína i přes pokles dominantním trhem
Také loni si samozřejmě z koncernu nejvíce zákazníků tradičně našly vozy VW, kterých se prodalo téměř 4,9 mil., což však bylo v meziročním srovnání o více než 431 tis. vozů méně. Zatímco předloni podíl prodejů VW v Číně tvořil nadpoloviční většinu (53,5 %), v roce 2021 „jen“ 49,6 %. Právě Čína byla hlavním negativním článkem pro celý koncern, když mu zde prodeje loni klesly o více než 14 %. O necelá 3 % pak prodeje koncernu klesly jak v západní Evropě, tak ve střední a východní Evropě. V ostatních částech světa již koncern meziročně prodeje naopak navýšil. Nejvýrazněji o 15,6 % v Severní Americe, tedy hlavně v USA, kde si majitele našlo přes 908 tis. koncernových vozů.
Každopádně pokud by koncernu nechyběly čipy, mohl by vyrobit, resp. prodat více vozů. Například sám Volkswagen evidoval jen v Evropě na konci roku rekordní množství objednávek na 543 tis. vozů, z toho na 95 tis. čistě jen elektromobilů.
Elektromobilita na růstové trajektorii
Právě podíl prodaných elektromobilů se loni meziročně více než zdvojnásobil na 5,1 %. Tedy zhruba již každý dvacátý vůz koncernu byl čistě elektrický. Pokud se navíc zahrnou i hybridní vozy, tak na baterii alespoň částečně dokáže jet již každý zhruba jedenáctý loni prodaný vůz koncernu. Celkem se totiž k zákazníkům dostalo přes 762 tis. takových vozů.
Koncern VW vs. Tesla
Samotných elektromobilů loni koncern VW prodal 452 900 tedy zhruba necelou polovinu co lídr trhu Tesla. Ta loni zvýšila prodeje o 87 % (podrobnosti zde), zatímco koncern VW dokonce o 96 %. Největší téměř 320% skok v prodejích koncern předvedl v Číně, kde prodal téměř 93 tis. elektromobilů. Hlavním odbytištěm však zůstala Evropa, kde nově začalo brázdit silnice 310 400 elektromobilů (+62 %).
Z grafického přehledu koncernu lze vidět loňský vývoj nárůstu prodejů elektromobilů v jednotlivých čtvrtletích v porovnání s rokem 2020.
Jak dále patrno z níže uvedeného přehledu koncernu, i v samotném segmentu elektromobilů jsou dominantní samotné vozy značky VW. Tedy elektromobily e-up! a především pak ID.3 a ID.4, resp. ID.6 určeného pro čínský trh. U Audi pak vůz e-tron, jehož se prodalo 49 200. Tedy nevýrazně více než elektromobilů ŠKODA Enyaq iV, kterých si našlo zákazníků 44 700.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Řidič elektromobilu je v ČR závislejší na ruských surovinách než řidič vozu se spalovacím motorem. Elektromobil je však lákavější kvůli snobskému efektu a signalizaci ctnosti
- Kofola: Výsledky za Q2 podstatně nad odhady, letní měsíce opět silné, celoroční cíl zvýšen (Komentář k výsledkům hospodaření)
- Očekávaný růst trhu elektromobilů se nemusí automaticky přenést do růstu akcií klíčových výrobců
- Jižní Korea – svět, závod o strategické suroviny pro elektromobily začal
- ČEZ zvýšil výrobu ve vodních elektrárnách o 68 %
- Odhad sklizně k 15. červenci se oproti červnu zvýšil, meziročně je ale nižší
- ČEZ mírně zvýšil celoroční výhled, rychlý růst ceny předprodané produkce
- NIO chce v příštím roce představit 3 nové elektromobily. Chystá značku pro masový trh
- Čistý zisk ČEZ v pololetí klesl o 89 procent, mírně zvýšil celoroční výhled
- Elektromobily v Číně čelí tvrdší regulaci a nedostatku čipů. Americký Rivian si věří na kapitalizaci 80 miliard dolarů
- Polovina nově prodaných vozů budou už v roce 2030 elektromobily?
- WSJ: Světová čipová jednička TSMC hodlá razantně zvýšit ceny čipů. Ty běžné např. pro automobilky až o 20%
Benzín a nafta 17.05.2022
Natural 95 44.8 Kč![]() ![]() | Nafta 46.35 Kč![]() ![]() |
Prezentace
12.05.2022 Výkonnost pomocí arbitrárních křivek za použití...
12.05.2022 Bojovník Jiří Procházka se stal novou tváří...
04.05.2022 Rekordní čtvrtletí pro XTB: 54,4 mil. EUR čistého.
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
Štěpán Křeček, BHS
Lucia Žárská, ProfitLevel
Vývoj TOP energetických společností v rámci Evropy od počátku války
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading s.r.o.
Ondřej Likeš, LYNX
Jozo Perić, CapitalPanda
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jaroslav Tupý, Purple Trading
Tomáš Kolomazník, Begin Capital Markets
Stagflace v Evropské unii nastane, pokud se lidé leknou reálného poklesu svých příjmů
Pim Brands, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Žlutý kov vs. Bitcoin - Obrací se po krátkém “kryptoboomu” karta opět ve prospěch zlata?
Tiskové zprávy
Zadlužení obyvatel poprvé v historii překročilo 3.
Objem zahraničního kapitálu v základním jmění...
Tlak na růst cen nových bytů pokračuje, stavební..
Trinity Bank meziročně zvýšila čtvrtletní zisk o..
Okénko finanční rady
Jan Béreš, Ušetřeno.cz
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Jan Macek, FC&SLS a.s.
Filip Louženský, Portu