Nový dopravní plán se zaměří na prohloubení integrace a zvýšení kvality veřejné dopravy v Ústeckém kraji
Odkazy
- Plán dopravní obslužnosti ÚK 2022-2026 [PDF, 25,8 MB] (19.11.2021)
„Dopravní plán představuje ucelenu prezentaci záměrů objednatele v rámci veřejné dopravy. Snažíme se cestujícím již několik let přiblížit výhody, které cestování veřejnou dopravou má a zaujmout moderním a komfortním krajským dopravním systémem,“ říká vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Jakub Jeřábek. Plán vznikal v problémovém období v roce 2020 – 2021, kdy veřejná doprava v celé ČR zaznamenala hluboký propad tržeb z důvodu situace týkající se Covid-19. Proto je v rámci plánu hned v úvodu navrhnuta strategie k obnovení důvěry cestujících ve veřejnou dopravu. Dále jsou v plánu stanoveny nové standardy obsluhy území, které definují krajem objednávaný rozsah jiným způsobem než v plánu minulém. Standardy nově určují rozsah cílové obsluhy území jednak podle počtu obyvatel obce, stanovují interval obsluhy v jednotlivé denní doby a směrování objednávané dopravy.
Doprava Ústeckého kraje si dále klade za cíl prohloubení integrace systémů MHD do DÚK, v praxi by se mělo jednat o rozšíření standardů kvality DÚK i na systémy MHD. Důraz bude kladen také na zkvalitnění přestupních bodů a uzlů - dokončení obnovy starých či poškozených označníků, sjednocení vizuální podoby označníků, zvýšení informovanosti cestujících na dopravních uzlech. Dalším z bodů je sjednocení číslování linek v rámci integrovaného dopravního systému DÚK, aby každé číslo linky bylo jedinečné a nedocházelo k duplicitám.
Jednou z klíčových oblastí bude hodnocení dosahované kvality jak ze strany cestujících, tak i objednavatele. Plánují se větší kontroly kvality. Právě spokojenost cestujících s kvalitou veřejné dopravy je důležitým ukazatelem pro objednatele. Nový dopravní plán si také klade za cíl další zvýšení provázaností spojů, zkrácení jízdních dob a další mezikrajská propojení systémů např. PID a další.
V následujících letech se DÚK zaměří nejen na stávající cestující (pracující, studenti), ale také na nové potenciální cestující, tedy na uživatele převážně automobilové dopravy. Důležité je přesvědčit je o výhodách užívaní veřejné dopravy, která je při dlouhodobém užívání výhodnější, ale také ekologičtější.
Nový plán dopravní obslužnosti navazuje na předcházející plán z let 2017 – 2021, kdy se podařilo aplikovat řadu změn a zlepšení. Podařilo se zkrácení jízdních dob, zajištění nových návazností, obnova vozových parků. V roce 2020 se podařilo zahájit činnost Centrálního dispečinku Dopravy Ústeckého kraje, který se stal důležitou součástí zkvalitňování služeb nejen pro cestující, ale i krajské dopravce. V roce 2021 byla spuštěna mobilní aplikace DÚKapka, která představuje moderní a pohodlný nákup jízdného. V rámci zvyšování kvality informovanosti cestujících vyjel do měst a obcí také tzv. DÚKmobil, jedná se o pojízdnou informační kancelář. Nový dopravní plán se zaměří na stále větší zvyšování kvality služeb a rozvíjení pomocných marketingových nástrojů propagace DÚK. Na posílení úlohy DÚKmobilu, mobilní aplikace DÚKapka i Centrálního dispečinku DÚK.
Plán dopravní obslužnosti je povinně vydávaným a závazným dokumentem objednavatelů dopravy na základě zákona č. 194/2010 Sb.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz