Parní express propojí v rámci mimořádné jízdy Pardubický kraj s Polskem
Letní jízdy historického parního vlaku na Králicku a Orlickoústecku měly u cestujících velký ohlas. V rámci devíti letních jízd bylo prodáno 4 831 jízdenek a to bez malých dětí, kterým nebylo nutné jízdenky pořizovat. Nyní si Pardubický kraj ve spolupráci s Muzeem starých strojů a technologií v Žamberku připravil pro fanoušky železniční nostalgie mimořádnou jízdu, díky které se mohou podívat i za hranice. V sobotu 30. října se parní express vydá z Ústí nad Orlicí přes Letohrad a Lichkov až do Polska, kde zastaví v Kladsku, městě Dzierżoniów a dojede až do železničního muzea ve Slezské Javořině.
„Tato jízda je symbolická, protože je součástí našeho plánu na vybudování železničního muzea v Dolní Lipce ve spolupráci s Muzeem starých strojů a technologií v Žamberku a polskými partnery. Chtěli bychom připravit projekt pro uplatnění v operačním programu Interreg Česká republika - Polsko, tedy projekt financovaný z evropských fondů. Prvním krokem je podpis memoranda o spolupráci s našimi polskými partnery, což bychom rádi učinili právě v rámci této jízdy, která spojí Ústí nad Orlicí s polskou Slezskou Javořinou, kde se nachází velké železniční muzeum,“ řekl hejtman Martin Netolický.
Přesný jízdní řád vlaku je v tuto chvíli upřesňován. Cestující se však budou moci těšit na parní expres, který jezdil na trase z Ústí nad Orlicí do Lichkova a do Hanušovic v průběhu letních prázdnin. „Předpokládáme, že bychom vyrazili z Ústí nad Orlicí v půl deváté ráno a přes Letohrad a Lichkov bychom se dostali do Polska, kde bychom se přes Mezilesí a Kladsko dostali do města Dzierżoniów a pokračovali do našeho partnerského železničního muzea ve Slezské Javořině a v odpoledních hodinách bychom se vraceli zpět s tím, že příjezd do Ústí nad Orlicí očekáváme okolo osmé hodiny večerní zpět. Je to ideální šance nejen pro rodiny s dětmi podívat se do tohoto muzea,“ uvedl Michal Bednář z Muzea starých strojů a technologií ze Žamberka.
Sbírka železničního muzea ve Slezské Javořině se skládá z více než 150 železničních vozidel od let 1880 do 70. let minulého století. Sbírka obsahuje mimo jiné více než 40 parních lokomotiv německé, polské, americké a anglické výroby, dieselových a elektrických lokomotiv a sbírku vagónů a specializovaných železničních vozidel.
Více informací bude doplněno v průběhu příštího týdne na www.pardubickykraj.cz/historicke-vlaky
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz