Kraje dostanou ze SFDI na opravy silnic v příštím roce čtyři miliardy korun
V Pardubicích byla ve čtvrtek zahájena Dopravní konference. Té se vedle zástupců Pardubického kraje zúčastnili také ředitelé Správy železnic, Ředitelství silnic a dálnic či Státního fondu dopravní infrastruktury a další odborníci včetně prezidenta Hospodářské komory Vladimíra Dlouhého. Důležitou informací pro kraje je garance příspěvku ve výši čtyř miliard na rekonstrukce silnic II. a III. tříd z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Pro Pardubický kraj by to mělo znamenat 226 milionů korun.
„Po pravidelném a garantovaném příspěvku z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury voláme každoročně a jsem rád, že již v září letošního roku nás pan ředitel Hořelica ujistil, že na příští rok počítá rozpočet SFDI s částkou čtyř miliard pro kraje na rekonstrukce silnic II. a III. tříd. To pro nás samozřejmě znamená, že můžeme pokročit v přípravě řady projektů, které máme v zásobníku, ale bez kompletního finančního krytí,“ řekl hejtman Martin Netolický.
Ředitel SFDI Zbyněk Hořelica prezentoval také souhrn prostředků, které jdou ze Státního fondu dopravní infrastruktury do Pardubického kraje. V roce 2020 se jednalo o téměř pět miliard korun a v letošním roce částka přesahuje osm miliard korun. „Z této částky jsme obdrželi v letošním roce 632 milionů korun na rekonstrukce silnic II. a III. tříd a na výstavbu přivaděčů k dálnici D35. Pro rok 2022 je v rozpočtu SFDI připravena částka 7,4 miliardy korun a to jak pro ŘSD, Správu železnic, tak pro náš kraj. Na silnice II. a III. tříd bychom měli obdržet 226 milionů korun a na přivaděče 400 milionů korun,“ řekl hejtman Netolický.
Nebyla by to dopravní konference, aby nebyla řeč o dálnici D35 a její výstavbě. „Ředitelství silnic a dálnic nás ujistilo, že první úsek dálnice z Opatovic nad Labem do Časů bude otevřen do konce letošního roku s pracovním termínem 15. prosince. V případě navazujícího úseku z Časů do Ostrova je stavba oproti původnímu plánu ve skluzu, a to z důvodu technologicky náročné a unikátní stavby mostu přes hlavní železniční koridor u Uherska. Ten je budován na dvě poloviny samostatně a následně dojde k jeho propojení a kompletaci. Ze stavebního hlediska se bude jednat opravdu o zcela mimořádnou stavbu. V tuto chvíli je předpoklad dokončení druhého úseku dálnice do konce roku 2022. Velkým tématem je pro nás poškození silnic nižších tříd, po kterých stavební firmy vozí materiál na a ze stavby dálnice. Rádi bychom nastavili několikaletý plán na opravy těchto silnic s významným státním příspěvkem po dokončení stavby dálnice,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš. Ten v rámci své prezentace seznámil účastníky s aktuálními investicemi do silniční infrastruktury v Pardubickém kraji, a to jak z vlastních krajských zdrojů, tak s projekty, jež jsou spolufinancované z Integrovaného regionálního operačního programu.
Vzhledem k přítomnosti prezidenta Hospodářské komory České republiky Vladimíra Dlouhého byla, i když okrajově, řeč o rekodifikaci stavebního zákona. „S panem prezidentem jsme se domluvili na schůze po říjnových parlamentních volbách, abychom vedli odbornou diskusi a pokusili se najít optimální řešení, jak dále postupovat v případě rekodifikace stavebního zákona, na který máme oba v tuto chvíli zcela rozdílný názor,“ řekl hejtman Netolický.
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři