Středočeský (kr-stredocesky.cz)
Z regionů  |  30.08.2021 00:00:00

Středočeský: Výsledná podoba utlumení provozu na vybraných lokálních tratích

Ministerstvo dopravy nepředložilo Středočeskému kraji žádné konkrétní návrhy ve věci omezení dopravy na vybraných nevytížených tratích. „Kdybychom nebyli před volbami, téma lokálek by se do popředí zájmu vládních politiků nikdy nedostalo,“ konstatuje hejtmanka Petra Pecková (STAN), a dodává: „Chce-li politik sloužit dobře svým voličům, nemůže vyhazovat jejich peníze do kanálu. A je jedno, jestli to jsou peníze krajské nebo státní. Jsou prostě občanů.“ Vedení kraje se rozhodlo nepřistoupit na vágní memorandum o spolupráci nabídnuté Ministerstvem dopravy, a je rozhodnuto naplnit plán utlumení provozu na nevytížených, a tedy zcela neekonomických tratích.

„Nebudeme plýtvat penězi občanů. Naším cílem je investovat prostředky ze sdílených daní efektivně, ku prospěchu všech obyvatel kraje,“ říká Věslav Michalik, náměstek hejtmanky pro oblast financí a inovací (STAN), a argumentuje: „Proč by měl daňový poplatník přispívat na nesmyslné náklady lokálky ČelákoviceMochov, jejíž využití se blíží nule? Roční náklady na jednoho cestujícího na této tratí přesahují 120 000 , náklad kraje na jeden kilometr přepravy je víc než 100 . To je dvakrát dražší než taxík v Praze.

Radní pro veřejnou mobilitu Petr Borecký (STAN) na jednání minulý týden předložil zástupcům Ministerstva dopravy všechny problémy, které kraj musí řešit při zajišťování dopravní obslužnosti. Závěr je jasný: zvyšování nákladů při ssoučasném propadu příjmů kraj nemůže bez zásadních provozních opatření zvládnout, pokud nebude nápomocen stát.

„Musíme zásadně přenastavit systém krajské veřejné dopravy, aby byl dlouhodobě udržitelný – zajistit férové standardy dopravní obslužnosti pro obce, omezit nesmyslné výdaje, investovat do krajských páteřních železničních a silničních spojení, která jsou klíčová i pro periferní oblasti, P+R parkovišť a cyklostezek či integrovat dopravu v celé metropolitní oblasti,“ konstatuje Borecký, a pokračuje: “V našem plánu dopravní obslužnosti se jasně píše, že budeme objednávat jednotlivé typy dopravy podle poptávky/zájmu cestujících. A právě toto hledisko je zásadní pro plánování provozu, a nejen na lokálních tratích. Jakékoli změny ovšem diskutujeme s představiteli dotčených obcí. “

Ministerstvo dopravy nabídlo kraji podivný obchod. Nekonkrétní memorandum o spolupráci, podle kterého se má kraj zavázat k zachování provozu na lokálních tratích ve stávajícím rozsahu výměnou za příslib ministerstva jednat o změně Smlouvy o zajištění stabilního financování regionální železniční osobní dopravy z roku 2016 a o redukci nevyužívaných železničních tratí. Hejtmanka Pecková to komentuje: I kdyby ministerstvo nabídlo chybějících 52 milionů na úhradu nákladů, nic to nemění na tom, že taková investice je trestuhodným plýtváním penězi daňových poplatníků. “Držhubné” nebude důvodem, abychom na odpovědnost rezignovali. Ať se stát zamyslí nad tím, zda by z některých lokálních tratí, o které nemají cestující zájem a které na denní bázi nevyužívají, neměl udělat turistické atrakce nebo po tělese trati vést cyklostezky, jako třeba v Rakousku

Výsledná podoba utlumení provozu na vybraných lokálních tratích od 12. 12. 2021 vypadá takto:

Trať

Redukce v úseku

Nový rozsah objednávky

222 Vlašim - Trhový Štěpánov zastavení osobní dopravy
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem zastavení osobní dopravy - bus nezaveden
094 Vraňany - Lužec nad Vltavou zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov zastavení osobní dopravy - bus nezaveden
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) zastavení osobní dopravy - bus nezaveden
233 Čelákovice - Mochov zastavení osobní dopravy (převod výkonů na jinou trať) – bus nezaveden
064 Mšeno - Mladá Boleslav int. 4 hodiny v PD celorok + provoz víkendy v období SELČ
076 Mělník - Mšeno int. 4 hodiny v PD celorok + provoz víkendy v období SELČ
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš

3 páry spojů v pracovní dny + celoroční víkendový provoz

(do vybudování zázemí Čisovice 5 párů spojů v pracovní dny)

012 Plaňany zast. - Kouřim provoz zachován; redukce rozsahu spojů v úseku Pečky - Plaňany - Kouřim
; Rakovník - Kralovice omezený sezónní provoz o víkendech v období platnosti SELČ
062 Křinec - Městec Králové provoz o víkendech celoročně
     
     
Trať 210 Obce na trati přispějí na zachování provozu dle dohody s krajem 2 319 738
Trať 012 na základě dohody s obcemi zredukován provoz na úseku Pečky - Plaňany + redukovány spoje Plaňany - Kouřim ve prospěch zachování provozu na celé trati

Kraj hodlá ušetřených cca 59 milionů využít tam, kde je to třeba: „Na území kraje evidujeme přes 14 000 zastávek veřejné hromadné dopravy ve správě Středočeského kraje, z nichž jsou mnohé v tragickém stavu. To se musí změnit. Chceme vybudovat důstojné a bezpečné podmínky pro cestující na území celého kraje,“ uzavírá Petr Borecký.

Užitečná data najdete v tomto dokumentu

 


lokalky (Obrázek se otevře do nového okna)
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688